Pagina 1 van 1

Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: ma jan 02, 2006 22:09
door AlfettaQO
Er is al vaker over geschreven, maar om voor mijzelf toch wat meer duidelijkheid te krijgen het volgende. Stel, basis-auto is een 1300 GT Junior. Blok wordt een (aangepast) 2.0 TS 8v. Met het idee dat het ook op de snelwegen een prettig rijdende auto moet zijn, wordt dit bereikt door dit blok te combineren met de 1300-bak en 1300-achteras? Of gaat in zijn algemeenheid de voorkeur uit naar een combinatie met 2000-bak en 2000-achteras?

Marco

Re: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: ma jan 02, 2006 22:30
door ciclista
Of gaat in zijn algemeenheid de voorkeur uit naar een combinatie met 2000-bak en 2000-achteras?Marco
Absoluut!

Re: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: di jan 03, 2006 08:49
door Egbertone
Of gaat in zijn algemeenheid de voorkeur uit naar een combinatie met 2000-bak en 2000-achteras?
Dat is wel de beste combinatie.

Met een 1300 achteras gaat wel maar, dan in ieder geval een 2-liter bak vanwege de langere 5.
Ik heb zelf een jaar of zo met die combinatie rondgereden (2-liter motor + bak en 1300 achteras). Gaat op zich prima maar de 1e versnelling is erg kort (veel te kort...) en op de snelweg te veel toeren om een beetje relaxed (wil je soms ook wel eens) te kunnen rijden. Enige voordeel van de 2-liter met 1300 as is dat je een behoorlijk sprintcapaciteit hebt.

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: di jan 03, 2006 12:08
door Giulia2000TS
Alles zo lang mogelijk kiezen. Geeft de beste balans in de auto. Dus alles 2 liter.

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: di jan 03, 2006 15:14
door Michel
ik rij met de 1300 as / 2.0 l blok combinatie. Al wat hierboven staat klopt als een bus, maar ik ervaar het toch niet als dermate storend. Voorlopig blijft het ook zo, aangezien de as net "aangepakt" is (was dringend en niet meteen 2.0 voorhanden). 2.0 zal minder herrie maken op de snelweg, maar uiteindelijk moesten die 1.6 en 1.3 blokjes evenveel toeren doen destijds ;)

en de sprintjes zijn fijn ! :mrgreen:

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: di jan 03, 2006 18:02
door AlfettaQO
Hartelijk dank. Ben wat dit betreft weer bijgepraat :thumbs:.

Enneh sprintje (niet mijn ding, maar:)

Afbeelding

Afbeelding

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: di jan 03, 2006 18:07
door Rens 1.7QV
heu die opel is vuurrood geworden dat die bertone hem nog bijhield :biggrin:

Rens

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: di jan 03, 2006 23:52
door Thomas
heu die opel is vuurrood geworden dat die bertone hem nog bijhield
rood van schaamte jah :oops: haha

Nee ff serieus weet je de uitslag tegen die nissan 200sx? toch een auto met 200 pk standaard...

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: wo jan 04, 2006 10:41
door @lfa@lgra
Ik zou het afraden met een 2.0 met 1.3 as.

Op langere stukken joelt hij echt van de toeren. De top werd bij mij begrenst door het toerental, waarbin iets tussen je oren aangaf dat het niet gezond was om verder te gaan.

Qua sprintkracht maakt het zeer weinig uit. Het is meer het gevoel dat je snel door je toeren heengaat, dan dat dit feitelijk in cijfers tot uitrdukking komt.

Bovendien scheelt het behoorlijk in brandstofverbruik op langere stukken. Bij vrijwel konstante snelheid kom je zeker een km/liter verder.

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: wo jan 04, 2006 10:46
door bralfa
In een sprint is het mi zelf nadelig. Je moet bij ong 40 al naar 2 ... Daar gaat je winst!
Plus met een sper is t veel leuker rijden (driften, bocht uit, enz)

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: do jan 05, 2006 00:02
door berlinista
met een 1300 as rij je iets van 4500 rpm bij 100 kmh, das best vermoeiend, doch de tussensprintjes in 3 en 4 zijn lachen. Doe maar gewoon een 2.0 of indien budget minder , een 1750 as!
of een 2.0 as met een korte 5. denk erom, niet elke bak van een 1300 is een korte vijf!!!

RE: Combinatie 2.0 TS blok met 1300 achteras? (weer eens)

Geplaatst: do jan 05, 2006 00:08
door Michel
4500 bij 100 lijkt me wat veel (of m'n toerenteller doet 't niet goed)
sprintjes in 1ste zijn idd te kort, maar in 3 of 4 fijn ! of ff hernemen bij 80 km/h in 5de !
ik heb wel lange bak !

voorlopig stoort 't me niet, maar heb ook geen ervaring met 105 op 2.0 l as