elio
Guru
Guru

verklikker deur alfacontrol 75

do jan 05, 2006 15:30

Hello,

Nu de Kerststemming stilaan wegebt, ga ik mijn alfa-kerstverlichting weer proberen uit te doven.
Ik zit momenteel op de Alfacontrol van de 75 met twee lampjes die blijven knipperen: dat van "licht kapot" (maar alle lampen werken perfect), ik heb uit een recent topic afgeleid dat dat wel eens zou kunnen liggen aan een ongelijke sterkte van de verschillende lampjes, dus dat check ik binnenkort.
Het tweede lampje dat blijft knipperen is dat van de sluiting van de bestuurdersdeur (de deur zelf knalt perfect dicht, maar het lampje blijft wel knipperen, vooral als het koud is). Als de wagen wat opgewarmd is en ik sla de deur nog eens open en dicht, gaat het lampje wel uit.
Kan iemand mij zeggen waar dat voelertje zit dat checkt of de deur dicht is, en wat ik eventueel kan doen om het probleem op te lossen?
Wreed bedankt, Elio
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: verklikker deur alfacontrol 75

do jan 05, 2006 23:31

die 'voeler' van het dedeurstaatopenveklikkerlampje ( :lol: ) zit in het slot zelf. Het kan uit elkaar (het slot) maar dat is geen werk van botte knoesten en/ of bangerikken. het is vreselijk lastig om de boel weer goed in elkaar te krijgen. Je zou kunnen proberen om langs de randen en openingen van het slot wat contactspray te puiten en check gelijk ook even de stekkerverbinding in de deur.

Eigenlijk moet je gewoon een keer het hele slot openmaken/ schoonmaken/ op nieuw invetten. Dan kan het er weer 15 jaar tegen. maar ja het is wel veel en lastig werk. ik kan niet inschatten hoe technisch jij bent, dus probeer het eeerst maar op de eerste manier.

Dat van die verlichting is zeker waar, maar als dit toch goed blijkt is de kans groot dat het aan de printplaat van het alfacontol ligt. willekeurig wat soldeerverbindingen verversen (vooral die van de stekker) wil wel eens helpen. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”