Pagina 1 van 1

Handrem probleem 164

Geplaatst: ma jan 16, 2006 16:19
door Soulfly
I.v.m. de APK heb ik wat ruzie met m'n rechter achterwiel in combinatie met de handrem.

Het rechter wiel blokkeerd niet (najah, minimaal) als ik deze op de handrem zet.
Aangezien het zelfstellend is hoopte ik er met een remklauw revisie vanaf te zijn, helaas, 164 remklauwen laten zich niet zo eenvoudig reviseren, tenminste, voordat je de zuiger er weer in hebt zonder dat het interne rubber naar de knoppen gaat.... zucht).

Andere (goede) remklauw (zelfde type) geplaatst. Maar helaas, het euvel was niet verholpen. Nu liep de handremkabel ook wat "knullig" dus die ook maar vervangen. Beide kanten loopt de kabel soepeltjes, maar ... het probleem is er nogsteeds...

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Levert die linker klauw nu het probleem? Zou eigenlijk niet moeten mogen aangezien de handremkabel 1 lange kabel is die vlak achter de hendel over een katrol loopt en zo eventueel de andere kant strakker moet aantrekken mocht 1 van de klauwen op z'n "maximale kracht" staan.

Ik weet 't even niet meer....

RE: Handrem probleem 164

Geplaatst: ma jan 16, 2006 16:35
door RG
Heeft de 164 toevallig het zelfde handremmechanisme heeft als een Thema?
Keb dit gezeur nl. wel een keer met een Thema meegemaakt.

RE: Handrem probleem 164

Geplaatst: ma jan 16, 2006 17:24
door Soulfly
Je mag niet meer raden...

De handremkabel is ook 1 lange kabel die bij de hendel zelf over een katrol loopt, in theorie (maarjah, da's theorie) zou hij dus b.v. als links op z'n max aanhaal staat, rechts verder moeten aantrekken.

Re: RE: Handrem probleem 164

Geplaatst: ma jan 16, 2006 18:13
door AlfettaOwner
Je mag niet meer raden...

De handremkabel is ook 1 lange kabel die bij de hendel zelf over een katrol loopt, in theorie (maarjah, da's theorie) zou hij dus b.v. als links op z'n max aanhaal staat, rechts verder moeten aantrekken.
Ik denk dat jouw probleem niet zozeer in de kabel zit maar bij de remklauw zelf.
Het mechanisme van de 164 klauw is niet om over naar huis te schrijven.
De pal waar de kabel aan is bevestigd loopt via een cilinder naar binnentoe.
Daar zit waarschijnlijk ook het euvel. Demonteren is moeilijk, wellicht dat wd 40 hier wonderen doet.
Wel ook wat vet op het asje smeren.
Neem de andere kant ook ff mee :!:

RE: Handrem probleem 164

Geplaatst: ma jan 16, 2006 18:19
door Rens 1.7QV
Dit komt me bekent voor. De handrem geeft bij ons altijd trammelant. Voor iedere APK moeten we wel 1 van de kanten weer gangbaar gemaakt worden. Dat was vorige week dus ook het geval, toen werkte er namelijk ook maar 1 kant. Dus ik zou voordat je aan revisie gaat beginnen dat handremmechanisme weer gangbaar maken.

Tenzij de kabel gebroken is, maar de kans is groter dat het mechanisme in de klauw niet meer beweegd.

Succes,

Rens

RE: Handrem probleem 164

Geplaatst: ma jan 16, 2006 18:38
door mafkees
handrem vaker gebruiken......

extra veer bij zetten van bijv een kampeerbed, met een paar ty-raps.

heb het ook gehad met een 164 van mij.

Re: RE: Handrem probleem 164

Geplaatst: ma jan 16, 2006 23:50
door Soulfly
Ik denk dat jouw probleem niet zozeer in de kabel zit maar bij de remklauw zelf.
Het mechanisme van de 164 klauw is niet om over naar huis te schrijven.
De pal waar de kabel aan is bevestigd loopt via een cilinder naar binnentoe.
Daar zit waarschijnlijk ook het euvel. Demonteren is moeilijk, wellicht dat wd 40 hier wonderen doet.
Wel ook wat vet op het asje smeren.
Neem de andere kant ook ff mee :!:
De klauw is al vervangen.
De oude was opzich trouwens gangbaar (kon met de hand de hendel bewegen, de zuiger kwam dan ook keurig naar buiten, met de nieuwe precies 't zelfde).

@Mafkees: :?: hoe bedoel je?