Pagina 1 van 2
luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch niet?
Geplaatst: ma jan 16, 2006 21:44
door pe1ryx
mijn vraag is zijn de lmm hetzelfde??
ik heb een 3.0 in mijn gtv6 ingebouwd met de bijbehorende (75v6)ecu(lmm is gtv6 2,5)
als ik de motor start en na een paar seconden weer afzet vervolgens weer wil starten loopt ie op slechts een paar pitten het is dan met horten en stoten...ik heb de motor dan verzopen...
is dit alleen zo omdat het CO niet meer klopt of moet ik nog aan iets anders denken?
kun je de benzine toevoer nog op een andere manier knijpen bij stationair??
groetjes Rob
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: ma jan 16, 2006 22:11
door Andretti Molletti
Nee die zijn niet hetzelfde...
een 3 liter heeft een andere curve en idd onderin is i zeker rijker...
Je kan het printje overzetten vd Lmm...
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: ma jan 16, 2006 22:22
door pe1ryx
hoi,
ik neem aan dat de lmm van de 2,5 verantwoordelijk is voor mijn probleem...
hoe kom ik aan het juiste printje of lmm?? heb jij er een liggen zoja wat vraag je ervoor?
e-mail anders ff
ra.cremers@home.nl
alvast dank...
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 09:31
door kai
Denk je dat het printje anders is Dre ????
Ik zou eerder denken aan de voorspanning van de veer.
Heb je ze wel eens naast elkaar doorgemeten ?
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 09:34
door ravado
de voorspanning van de veer is te verstellen dus zo simpel zal het toch niet zijn??
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 09:40
door kai
Dacht ik wel. Maar om jou redernering aan te houden: het weerstandbordje is eenvoudig te verwisselen/plaatsen zo eenvoudig....
Die veerspanning komt best precies. Ik heb er best wat mee zitten prutsen maar het lijkt toch steeds dat je voor de beste allround prestaties weer terug komt op de fabrieks instelling.
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 10:13
door ravado
maar die veer slijt wel natuurlijk in de loop der jaren???
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 10:58
door yuri 75 V6
Er staat toch een Bosch-nummer in die dingen? Ik heb ook een zwik van die dingen, ik zal eens kijken van de week met welke nummers ik op de proppen kan komen!
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 11:04
door kai
Een zwik zeg je ?
Hmmm... ik heb nog een kapotte van een 3.0....
Zou er een manier zijn om accuraat de spanning op de veer te meten ?
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 16:44
door pe1ryx
als je een 3ltr lmm op een 2,5 motor gebruikt lijkt het me logischer dat je de boel verzuipt...ik heb dus een 2,5lmm op een 3tr!!
na inbouw is er nog niet aan de motor oia gesteld dus kan het zijn dat bijv het co veel te hoog staat...
met de 2,5 computer is het probleem weg...
kan het niet zijn dat met de 3ltr ecu de boel anders gesteld moet worden??
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 16:56
door yuri 75 V6
Zijn zowel je 2.5 als 3.0 blokken zonder kat? Want misschien 'zoekt' de 75-ECU wel een kat of een ander signaal dat hij niet krijgt (is het ook allebei L-jetronic?)
En Kai: ik heb een zwik luchtwegers, omdat ik een zwik auto's heb

ik heb er maar 1 los en die is van de 3.5, en volgens mij had die een BMW-nummer (635 CSI)
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 18:39
door Andretti Molletti
De weerstand van de LMM voor L jetronic is ongeveer allemaal dezelfde waarde, maar de stapjes waarin het signaal afgegeven wordt daar zit het verschil... een 3.0 heeft onderin meer benzina nodig dan een 2,5.
De L-Jetronic en Motronic (met een lambdasensor) zijn totaal verschillend en de stekker past al niet! Dus die kun je vergeten...
Een veer meet je door middel van een unster en een vaste verplaatsing van zoveel mm... Beter op een weegschaal in grammen en dan indrukken.. dus ingebouwd.. stokje en je klep opendrukken met het stokje op je weegschaal
prutsers .....

RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 18:51
door pe1ryx
beide l-jets zonder kat...
motor loopt verder perfect ook als ie koud is alleen als je hem niet warm genoeg laat worden en weer start verzuip je hem...
volgens mij is dat gewoon een kwestie van een veeeeel te hoog co.
ik heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij als je co veel te hoog is dan kun je dat toch vergelijken met op de choke rijden??
mijn auto is geschorst anders kon ik nu wel ff naar het co laten kijken...
de ontsteking heb ik vorige week totaal vernieuwd...bougies kabels rotor verdeler alles...
of zou de koude start injector te fanatiek zijn??
wat ik me kan voorstellen is dat als je een lmm van een 2,5 hebt heb je minder lucht nodig omdat de ecu van de 2,5 ook minder benzine geeft...dus nu heb ik dan een 3.0ecu met de 2,5lmm teveel benzine(ecu)met te weinig lucht...of je dit met de co schroef kunt bijdraaien weet ik niet...geen ervaring mee...
echter als blijkt (vandaar mijn vraag)dat de 2,5lmm niet compatibel is met de 3ltr motor blijf ik dalijk aan het draaien...
hoop dat het een beetje duidelijk is...
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 18:53
door Andretti Molletti
Zowie zo eens naar je temperatuursensor kijken!!!
RE: luchtmassa meter 2,5ltr versus 3.0ltr zelfde of toch nie
Geplaatst: di jan 17, 2006 19:32
door pe1ryx
er schiet me nog wat te binnen ...ik heb het (ik noem het maar)injectiehuis erop gezet van de 2,5 ltr...daar kun je mischien ook nog wat aan stellen...die staat natuurlijk afgesteld voor de 2,5..