do jan 26, 2006 20:28
het resultaat:
's ochtends plannen maken, ffkes boodschappen doen en dan naar de automaterialenzaak in nederland, want we zijn wel een geboren 'kaaskop' en kenne daar de weg.
onderweg staat mn kop niet stil... moek Bella uit laten lezen..., zalk maar meteen een lambda sonde' kopen (uitlezen kost 80 euro)... en dan ook nog die thermostaat..
pffff ik besluit net voor ik binnen loop met Chantal (mijn drijvende kracht van vlees en bloed) om eerst maars een thermostaat te kopen., daarvan weten we zeker dat ie kapot is,daarna zien we wel zegt ze.
ff tanken (hier in belgie kost een liter 1,19... enne vanaf morgen word ut 0,5ct goedkoper).. op naar huis. Garage open en dan gaat de motorkap omhoog... 'what the fuck".. wat zijn dit nou voorn slangenklemmen? ze lijken met een machine vast gemaakt te zijn, dr zit geen schroefje aan maar ze lijken wel 'dicht geknepen'.
'Al kreeg hij nooit een lintje van verdiensten op zn borst, maar dankzij de brouwer hebben wij nooit meer dorst.
Leve de man die ut bier uitvond". denk ik.
waar moek nou beginnen, vd zenuwen koelvloeistof en nieuwe slangenklemmen vergeten. krijg de tering, met geweld neuk je zelfs een ezel. dus schroefendraaier tussen de klem en klabats de klauwhamer erop. *zucht* voor de 5 klemmen ut begeven zijn we een dik uur verder... euhm hoe tap je de dame af? met een ... besluit ik gewoon de slangen eraf te trekken en jahoor de eerste klapt eraf en daar gaat de eerste 3 liter door de garage.. van G*Dver hier en G*Dver daar trek ik d r nog 3 af.... daar komt Chantal aangelopen:" euhm zal ik dan maar op de scooter ff nieuwe vloeistof en klemmen halen.... NEE schreeuw ik in mezelf, Bella zal nu weten dat ze op (een eervolle) 2de plek komt, en krijgt zeker niet voor elkaar dat 'nummer 1" Chantal genaamd ( want mannen, een Bella heeft een mooi lijnspel en een ontiegelijk goed voorkomen, maarre dan heppie Chantal nog niet gezien...) voor haar op de scooter ff 30km gaat rijden met
-1 om koelvloeistof te halen.... Op dat moment wil ik de laatste slang eraf trekken , maar Bella kan geen afscheid nemen van dr thermostaat en wil niet loslaten. maar ik win. De Thermostaat schiet los en Bella bijt me met een andere slangenklem in handpalm, G*DVER snee in mn klauwen, nu ben ik ut zat,ik pleur er zo gewoon water in en ga dan de spullen halen, morgen trek ik de slangen er weer af, spoel ut systeem, en zal de boel vullen met koelvloeistof en zal de klemmen erop zetten....
Kwaad stap ik in de auto (op dat moment was Bella gewoon een auto voor me) en ga op weg. na 5 minuutjes rijden draai ik de snelweg op. De temp. word hoger en Bella word wat zenuwachtig. Ze vraagt zich af waarom we al die golfjes en opeltjes ons in laten halen, in gedachte antwoord ik:' JA SORRY HOOR, maark ben gewend met een koude motor te rijden. Maar je hebt gelijk, ff gas erop, iedereen aan de kant want hier komen we, eerste golf, daar een opel, ff doortrekken naar de 150... ik kijk naar de temp. .... en merk dat we allebei 83 graden meten.... godver de dame heeft ut weer voor elkaar, ik krijg opvliegers. enne verhoging, shit ik heb weer ut Alfa-virus!!!.
30 km verder stap ik uit, winkel dicht, andere ook.... hmmm ook de echte alfa-lijer ken niet zonder Gamma. Daar dan maar de vloeistof en klemmen gehaald, kijk onder de auto, en zelfs zonder klemmen geen lekje te vinden.... Hey sufferds denk ik in mezelf als ik in stap op de parkeerplaats, 'kijk mij en Bella is'.
Met grote stappen snel thuis knal ik de grens over. de meter blijft op 83 graden (keurig dame) staan en kom thuis, de garage deur gaat open..... 2 seconde stilte, Chant kijkt me aan, ze steekt de duim op want ze ziet dat ik weer lach.......
Ik kijk naar de benzinemeter en die is 3 mm gezakt, maar ik heb al 111,3 km gereden... pfff Bella heeft besloten normaal te gaan verbruiken als dr bedrijfstemperatuur maar normaal is.
Conclusie:
- het hoge verbruik kwam door een defecte thermostaat
- het is wat prutsen doordat je weinig bewegingsruimte hebt, maar eenvoudig zelf te repareren
Kosten:
- 33.60 incl. voor de thermostaat
- 7,95 voor Freek Willem (gamma)
Resultaat:
- Bella's verbruik is weer normaal..(Als ze nu maar niet gaat zeiken dat ik teveel zuip hahahaha)
Chantal kijkt nu GtST (*zucht*), ik vraag of ze ff wil komen kijken bij de pc...
Ik ben geen prater maar vol trots kijk ik dr aan en fluister:
"Door jou heb ik vanmiddag niet opgegeven,
daarom heb ik dit voor jou geschreven".....
ps: thanx voor alle reacties en zal proberen aktief andere problemen helpen op te lossen