Pagina 1 van 2

giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 18:48
door alan zlodi
hallo past een versnellingsbak van een giulia of bertone,op een twin spark blok.?? :twisted:

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 18:57
door Dottore M
wel als je een toplager in de krukas maakt

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 19:41
door alan zlodi
Héé bedankt voor de snelle reaktie,dus de steek van gaten van het kopplingshuis komen overeen met de gaten in het blok. :twisted:

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 19:48
door Dottore M
eeee ik denk het wel, ik heb er nooit iemand over gehoord (ik ben zelf nog niet zover)

de rest van de ombouw is al heel vaak besproken hier...

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 20:36
door alan zlodi
Hallo :twisted: "giulia 2000" jij hebt toch die beige giulia met een ts blok vertel eens even hoe doe je dat.

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 21:46
door @lfa@lgra
Bak past, maar idd : er moet een borining in de krukas, maar dat is nog maar het begin. Je hebt een 2 liter vliegwiel van een 105 blok nodig en uiteraard koppelingsplaat en drukgroep. Verder:
Je hebt een speciaal 4-1 uitlaatspruitstuk nodig, inlaatkanalen, ev carter en oliepomp 105. Raadpleeg ff op TS dan krijg je alles wat je wilt weten naar boven. Er is zat over geschreven. :wink:

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 22:21
door Dottore M
Idd, er is al veel over geschreven zei ik ook al... ;)

-krukas hoeft niet altijd geboord, bij latere blokken kan je er zo een lager intikken, ik denk dat dat te maken heeft met de 164. Het zal toen wel handig geweest zijn dat Alfa met 1 type krukas toekon voor de TS motoren. Blijkbaar zijn ze dat pas ergens in '90 in gaan zien. Wie weet hier meer over ?

-vliegwiel klopt, kan je de koppeling niet hergebruiken ?

-spruitstuk is duur (bovengenoemde overigens ook)

-idd, carter en oliepomp van een 105, minder zeldzaam, want 1300 en 1600 volstaan ook ! Het carter moet op het hoekje links- en rechtsvoor aangepast worden, anders mis je een tapeind, en dat is een recept voor lekkage..

-je hebt een probleem met je rpm teller. Die is mechanisch op een 105 blok, niet op 116 spul. Ik ben persoonlijk tegen het monteren van een timingdeksel van het ene bloki\ op het andere. De speling op het reduceer tandwiel van de distributie is in de fabriek gesteld. Dat doe je niet zelf. Misschien dat je met vul-/pasringen hier aan kan beunen..

@ @@, reed U toevallig op de A200 vanmiddag ??

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 23:12
door @lfa@lgra
A200???

Waar is dat?? Was dat tussen Haarlem en Zandvoort misschien?? Daar zag ik een rode 75 met "RZ" in het kenteken, die mij bekend voorkwam...Maarja de kap stond niet open dus zag ik geen "praatpaal" zitten. :biggrin:Was jij dat???

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 23:14
door Dottore M
Dat was zeker een V6 !

ZR overigens... :thumbs:

Ik was op weg naar het strand, herkende je meteen ! Lekker vaartje had je d'rin... ;)

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: za jan 21, 2006 23:16
door @lfa@lgra
:oops: :oops: Ik rij altijd rustig. Vraag Dre maar.. :wink:

Dus toch... :thumbs:

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: zo jan 22, 2006 15:55
door Dottore M
Ik moet wel zeggen dat me een "kleine wereld" gevoel bekroop, zeker gezien je in Groningen woont .... ik zei nog tegen mijn vriendin (die zat achterin want de surfplanken lagen in de lengte, het is niet iets islamitisch ;)) "volgens mij ken ik die kerel ergens van" en ook de kleur auto he...

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: zo jan 22, 2006 17:43
door 1750GTV
Maarten,
Wat voor achterklepje had die Juul??

;)

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: zo jan 22, 2006 17:53
door Egbertone
Een van het vlakdekseltype..... :whistle:

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: zo jan 22, 2006 17:54
door Dottore M
Geen ! :roll:

RE: giulia 2.0 ts

Geplaatst: zo jan 22, 2006 18:59
door @lfa@lgra
Pekel dus geen super heren. Tien keer raden wat dan wel. :wink: