Pagina 1 van 2
Elektrisch probleem 33
Geplaatst: di jan 24, 2006 20:19
door Alfagek
Hallo allen,
Ik heb met mijn 33 SW een probleempje... De accu wordt steeds leeggetrokken, maar het is mij nog onbekend hoe dit komt. Iemand enig idee? Ik kan dus de auto elke morgen met startkabels starten. Er is al een nieuwe acuu in gekomen en een vervangende dynamo die 13,6 volt levert. Kan het in de radio liggen? Of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen?
Wie helpt mij?
Groetjes,
Alfagek
Bas
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: di jan 24, 2006 20:25
door Graffiaturo
kortsluiting in de startmotor
heb ik met een 33 eens gehad
accu d ehele dag aan de lader gehad en de volgende ochtend alweer helemaal leeg.
andere startmotor en de accu weer opgeladen en probleem over
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: di jan 24, 2006 20:26
door bralfa
Tussen je pluspool en je accu een amperemeter hangen. Als het goed is meet je nu een lekstroom (contact af dus). Nu een voor een alle zekeringen trekken. Als het goed is zal bij een zekering de lekstroom afnemen. Met deze info kun je verder zoeken naar een evt. storing in je elektra.
Suc6
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: di jan 24, 2006 20:27
door jdejager
Meet met een multimeter eens je lekstroom. Is die hoog dan zou je door een voor een zekeringen eruit te kunnen trekken kijken op welke groep de lekstroom zit. Blijft er geen binnenverlichting branden?
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: di jan 24, 2006 20:55
door KAS
Kofferbakverlichting? Een achterruitenwissermotor die stroom trekt maar niet draait. Heb ik es een keer gehad. Hij was gloeiend heet.
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: di jan 24, 2006 21:01
door stof
dan zou er wel veel binnenverlichting moeten branden... ik laat meer dan eens per ongeluk heel de dag terwijl ik aan het werk ben de radio aanstaan (makkelijk... aan komen rijden met je duffe hoofd om 6.50u... uitstappen, en edwin evers vrolijk verder laten zwetsen...) maar als ik dan 's avonds naar huis wil start hij ook nog gewoon... natuurlijk kan een kofferbaklampje ofzo de auto wel plat trekken, maar daar heeft 't dan langer voor nodig lijkt me
maargoed, hierboven staan al 2 manieren om een lekstroom te vinden, succes!
Re: RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 08:40
door Huib
Tussen je pluspool en je accu een amperemeter hangen. Als het goed is meet je nu een lekstroom (contact af dus). Nu een voor een alle zekeringen trekken. Als het goed is zal bij een zekering de lekstroom afnemen. Met deze info kun je verder zoeken naar een evt. storing in je elektra.
Suc6
Je kunt beter de minpool pakken.
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 11:30
door Alfagek
Ik zal wel even kijken of ik iemand kan vinden die mij daarbij helpt.Elektra is voor mij echt abcadabra....

Daar snap ik dus echt helemaal niks van!! Jullie horen nog wel hoe het afloopt..
Groetjes,
Alfagek
Bas
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 11:47
door mafkees
bas,
hoe is het met je 164 projekt afgelopen???
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 12:02
door jaben
Achterruitverwarming die aan blijft staan. Relais blijft dan hangen.
Heb ik ook gehad met mijn 33. Je accu is dan zonder enig probleem in een dagje geheel leeg!
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 13:37
door Michel
Wordt de stuurstroom van dat relais dan bij lijn 30 afgenomen ? zou me verbazen, want dan zou je 'm moeten horen tikken wanneer je de schakelaar bedient bij contact uit !
Volgens mij zit de ganse achterruitverwarming op 15, dus maakt toch niks uit als die knop ingedrukt blijft ?
Of bedoel je dat de vermogenkring gevoedt wordt vanaf 30 en de stuurstroom vanaf 15 ? in dat geval klopt je uitleg wel dat de accu wordt leeggetrokken als het relais blijft hangen, maar lijkt me toch een rare constructie

RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 13:39
door diele
"zijkniptang"

Re: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 13:43
door Steven 33
Hallo allen,
Er is al een nieuwe acuu in gekomen en een vervangende dynamo die 13,6 volt levert.
Met welke verbruikers ingeschakeld heb je die 13,6 Volt gemeten en bij welke toerentallen? De Achterruitverwarming is bij ook ooit de boosdoener geweest. Door diverse guru's is mij ook verteld dat je de min-pool moet gebruiken voor een lekstroommeting. Misschien is dit topic nog wel handig om te lezen?
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7972 (Mijn acculampje lijkt nu definitief niet meer te branden

)
laat iig weten wat de oorzaak is, succes ermee!
Steven
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 14:33
door Maxtor
Weerstand meten over plus en minpool van de auto werkt toch ook? En dan inderdaad gewoon zekeringen trekken tot die weerstand 0 is.
RE: Elektrisch probleem 33
Geplaatst: wo jan 25, 2006 14:45
door Michel
Die zal nooit "0" zijn, vergeet niet de inwendige weerstand van je accu...Hoe groter de stroom die de accu moet leveren, hoe groter de spanningsval over de inwendige weerstand van je accu. Dat is de reden dat je, met al je verbruikers ingeschakeld, minder bronspanning zal meten.