henkjan

koppakking vervangen 33 16v

wo jan 25, 2006 14:38

ik reed een tijdje terug op de snel weg toen mn auto opeens ging inhouden en ik moest echt planken om m op 120 te houden, het werd ook weer heel even weer beter, maar na m gepakeerd te hebben en een kleine 2 uurtjes gestaan te hebben, ging hij weer moeilijk doen met opstaten, ben naar huis gereden deed het aardig. de volgen de dag ging ik ff het een en ander checken en een rondje rijden, waarna de auto dus na zo'n 10 min afsloeg en niet meer aan wou, ik ben naar huis gesleept en ben weer t een en ander gaan bekijken zie ik dus, bruin koelvloistof, mayo\mokka in de olie dop, ik heb mn bougies eruit gehaalt en deze waren echt heel erg smerig, terwijl ze pas een half jaar er inzitten, ik heb er nieuwe ingedaan en toen wilde de motor wel wat lopen maar t klonk heel erg rauw en kwamen hele dikke pluimen rook uit de uitlaat en ook kwam er onverbrande benzine uit mn uitlaat, wat helemaal zwart was, t ziet er erg somber uit, nu vraagt de garage zo'n 700 euro voor het vervangen van de pakking, het probleem is ik wil m wel zelf vervangen maar ik heb geen gereedschap en geen plaats om het te doen, weet iemand mischien een garage of een hobbieist die het kan\wil doen,
want is het uberhaupt wel te doen bij een 16v, blok moet eruit toch?

Mobster

RE: koppakking vervangen 33 16v

wo jan 25, 2006 15:02

Plaats om te doen weet ik niet.
Je kunt in principe de koppakking vervangen met een ingebouwd blok, maar dat zou ik niet aanraden.
Ik heb het nu ook gedaan en het gaat best als je het blok naar onder toe uitbouwt (met v-bak en subframe...)
Dan heb je alle ruimte om het te doen.

Missh ook de koppen reviseren terwijl je bezig bent :wink:

Een koppakking kost rond de 20€ geloof ik.

Suc6

Speeder

wo jan 25, 2006 20:35

Het blok kan er gewoon in blijven zitten. Wat je moet doen is het koelsysteem leeg laten lopen en alles bovenop het blok verwijderen zodat je bij de 2 cilinderkoppen kan. Het lijkt simpel, maar is stiekem toch nog best veel werk. Zeker als je zelf geen gereedschap (o.a. momentsleutel) hebt en zowiezo geen plek zou ik toch aanraden het bij de garaga te laten doen. Of je moet iemand kennen die je wilt helpen en wel de ruimte/gereedschappen heeft

Greetz

Speeder

Co-Jack

do jan 26, 2006 07:49

pfoe ei... :-s
Knap als je dat bij een boxer op die manier durft..
T werkt gewoon niet ideaal
..

Heb je de mogelijkheid om het blok eruit te lepelen dan zou ik dat doen..
Vevang je meteen de onderdelen die je in de nabije toekomst toch vervangenmoet..

Je moet het zelf weten uiteraard,.. je kan iggen piemelen door nergens goed bij te komen,
( en ja ikweet er zijn er een heleboel die dat onder "extra uitdaging" bestempelen,, maar deze jongens hebben reeds veel ervaring)

Rees Cees

Re: RE: koppakking vervangen 33 16v

do jan 26, 2006 08:53

pfoe ei... :-s
Knap als je dat bij een boxer op die manier durft..
T werkt gewoon niet ideaal
..

Heb je de mogelijkheid om het blok eruit te lepelen dan zou ik dat doen..
Vevang je meteen de onderdelen die je in de nabije toekomst toch vervangenmoet..

Je moet het zelf weten uiteraard,.. je kan iggen piemelen door nergens goed bij te komen,
( en ja ikweet er zijn er een heleboel die dat onder "extra uitdaging" bestempelen,, maar deze jongens hebben reeds veel ervaring)
Ik denk dat ik ook aardig wat ervaring heb. Mijn advies is dus gewoon alles er uit halen en dan op je gemak alles repareren. Een 16v is bijna niet te doen met ingebouwde motor (zelfs ik doe dat niet).

Succes.

Tip: met een brug gaat het vrij snel en kan je blok en bak zo onder de auto laten zakken en repareren.

henkjan

do jan 26, 2006 12:17

met een brug is het best wel te doen dus,,
weet iemand mischien hoeveel tijd ik erin moet steken, want dan weet ik alvast of ik een weekje verlof van werk moet gaan vragen, ik heb hier totaal geen ervaring mee, dat dus meegerekend.

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: koppakking vervangen 33 16v

do jan 26, 2006 14:17

met een brug is het best wel te doen dus,,
weet iemand mischien hoeveel tijd ik erin moet steken, want dan weet ik alvast of ik een weekje verlof van werk moet gaan vragen, ik heb hier totaal geen ervaring mee, dat dus meegerekend.
Henkjan,

Van welke garage komt die €700 quote vandaan? De Alfa garage waar ik heen ga doet het voor een stuk minder...
PB maar als je interesse hebt (geen reclame op het forum :D )

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Algemene Technische vragen”