Ik ben hier nieuw op dit forum, en zit met een paar vragen waar jullie me misschien een antwoord op kunnen geven.
Ik heb 2 Volkswagen kevers met daar ingebouwd Alfa motoren een met een 1.7 IE en een met een 1.5 TI s motor
motor typ resp.30737 en 30588.
Nu valt mij de prestatie van de 1.5 carburateur versie in vergelijking met de 1.7 injectie tegen .Ik mis het BEESTwat de 1.7 wel heeft, terwijl het motor vermogen wat wordt opgegeven bij bijde ongeveer gelijk is ongeveer 105 Pk.
Nu kan dit natuurlijk aan de afstelling liggen , de inlaat luchtflow is bij alle 4 de carburateurs gelijk gezet.
maar het ontstekings tijdstip zou volgens het autodata boekje 20 graden bij 2000 toeren moeten zijn,deze gegevens wijken sterk af t.o.v ander alfa motoren waar 8 graden word opgegeven.En welk streepje zou dit dan eigelijk precies moeten zijn t.o.v T markering op het vliegwiel links of rechts daarvan.
De motor is opgebouwd met een electronische ontsteking waar de regelmodul tegen de onstekings rotor is geschroeft, ik weet niet of dit standaard is voor deze motoren.
Ik hoop dat jullie hier genoeg informatie aan hebben om me te helpen. Anders wordt het misschien toch nog ombouwen naar een 1.7 IE
Alvast bedankt Peter