Ik zit met een brandende vraag en zou dit graag even met jullie delen

Van de week ben ik begonnen met mijn Alfa 33 Type 3 (eind '93). Nou zat er een tik in het blok. De distributie moest vervangen worden en een nokkenaskering lekte. Daarom heb ik toch maar besloten de koppen eraf te halen en daarmee langs de reviseur te gaan. Nou, dat viel dus vies tegen. 1 klepstoter was ingelopen waardoor de rechter nokkenas beschadigd was. De reviseur stelde dit voor:
8x nieuwe klepstoter a 20 euro
8x zittingen netjes maken (inslijpen denk ik ?)
8x kleppen bijslijpen (geen nieuwe dus)
8x nieuwe kleprubbers
Uitspoelen en man-uren
Totaal: 390 Euro
Nou moet ik zelf dus nog regelen:
-een nokkenas (35 euro)
-alle nieuwe pakkingen (100 euro?)
-en ook maar direct nieuwe distributieriemen en spanrollen (100euro)
Ik schrok zelf eerlijk gezegd nogal van de kosten en vraag me af of ik hier wel aan moet beginnen. Het is een oude auto, begint her en der te roesten en de versnellingsbak is ook niet alles meer. Aan de andere kant: buiten dat ie roest is er wel al veel aan vervangen (oa hulpkoppelingscilinder, stuurhuis, thermostaat dynamo, koelvloeistofslangen etc.). Hij heeft ook 'pas' 156.000 gelopen...
Hij ligt nu helemaal uit elkaar en in elkaar zetten kan natuurlijk ook niet zonder nieuwe pakkingen etc. Is de revisie duur? Weet een van jullie een goedkoper adres of kan een van jullie zelf reviseren? Is het de moeite waard om dit te laten doen? Het geld krijg je er iig niet meer uit, dat weet iedereen...
Support me is een beetje