di saronno
Newbie
Newbie

pook gebroken

wo feb 01, 2006 21:42

Vanavond wilde de 33 SW van mijn zoon (tis een sprint) niet meer in de versnelling en er ook niet meer uit. Pook kon je alle kanten uit zwiepen, maar verder noppes.
AHA! dacht vader. Dat hebben we eerder meegemaakt met de Sprint van zoonlief. Dat was toen het beruchte CLIPJE, dus dat zal het nu wel weer zijn. Maar ja, geen clipje in vooraad (wel in de sprint maar die is opgehokt) dus de vrienden van Dre gebeld. Kwamen snel voorijden, netjes belletje vooraf, kortom: toppie (wel makkelijk zo'n totaalpakket met woonplaatsservice)
Lachend liepen we naar de SW; diagnose hadden we immers al gesteld.......
Mooi niet dus. Clipje nog netjes op zijn plaats. Wat dan wel? Rubber hoes binnen eraf gehaald en ja hoor! Pook gebroken. :twisted: Ik weet niet hoe je dat deel noemt maar de pook gaat over in een plat oog. Dat oog zit dan weer om het beweegbare kunstof deel boven op de bak. Dat oog dus. En dat is gebroken dus.
Morgen komt de wegenwacht nogmaals langs om de auto te transporteren naar de garage. Mijn vraag is eigenlijk de volgende; Wat kan zoonlief (of ik? :roll: verwachten qua kosten voor een reparatie? Ik denk dan vooral aan arbeid, want een gebruikt pookje zal ons de kop niet kosten.
een echte liefhebber KEN niet zonder een Alfa.
KAN niet zonder een Alfa
Dat zeg ik: ALFA!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: pook gebroken

do feb 02, 2006 00:30

Is redelijk makkelijk te vervangen, maar denk wel dat de uitlaat er even af/ los moet. Half uurtje werk max. op een brug denk ik.
Maar kan Sjoerd dat zelf niet maken dan? :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Tim_33

do feb 02, 2006 10:31

Nou, das dus echt een eitje he. Van de week nog zelf me pook verwijderd om het een en ander gangbaar te maken.

Ik zou het zelf doen? De voorkant op van die 3 hoekjes rijden dat je er onder kan liggen.

Onderste draaipunt los draaien dmv 2 sleuteltjes 10. Boutje eruit trekken, hierbij moet je misschien wat wrikken.
In de auto, pookhoes verwijderen, rubber ding verwijderen, schuimrubber dingetje verwijderen. Bovenste scharnierpunt los draaien ook weer met 2 sleuteltjes 10
Nieuwe pook halen op de sloop.
Bovenste scharnierpunt schoonmaken, evt wat scotch brite door het oogje halen. Vet erin, en alles weer terug bouwen

half uurtje werk idd. Pook zal je denk ik 5 eurotjes kosten op de sloop.

Is echt heel makkelijk.

di saronno
Newbie
Newbie

do feb 02, 2006 17:15

Mannen, bedankt voor de info.
Was inderdaad eitje. Voor de garage overigens.....want ikke zelf beetje stram en Sjoerd heeft net een nieuwe stageplaats in het theaterwezen,dag en nachtwerk, dus druk druk druk.
Maar..... waar vind je nog een garage die, tussen het reguliere werk door, tijd maakt om een noodklus te doen. Om 10.00 vanmorgen door de afsleepdienst afgeleverd en om 16.00 uur klaar. Kosten? Niet meer dan 100 euro. (nou ja, die 33 SW is waarschijnlijk net zoveel waard ) dus toch nog een hoop geld voor een arme student. Maar goed, zie maar eens na 23.00 uur van Capelle naar Zoetermeer te komen met het OV, dan weet je alweer snel waarom je een auto (=alfa) nodig hebt.
Ik ga geen reclame op het forum maken :roll: maar als je in het westen woont moet je bij Romeo in Nootdorp wezen.
We zetten maar een punt achter.........................punt
een echte liefhebber KEN niet zonder een Alfa.
KAN niet zonder een Alfa
Dat zeg ik: ALFA!

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

do feb 02, 2006 17:19

Das dan netjes geregeld :thumbs:

en de groeten aan Sjoerd

grt rogeralfa :driving: [/quote]
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984