Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

Suizen open dak merk Hollandia

wo feb 01, 2006 21:53

Ola!

Ik heb een schitterend open dak in de 33 van het merk Hollandia. Het enige nadeel is dat het bij 135km/h begint te suizen. Is dat buitenste rubber te vervangen, of is dat godgeklaagd duur en wil ik het dan niet meer? :wink:

Of zijn er nog andere oorzaken die ik over het hoofd zie omdat ze te klein zijn?

GTV
Guru
Guru

RE: Suizen open dak merk Hollandia

wo feb 01, 2006 22:01

Je kan ook eens proberen met de glasplaat wat dieper af te stellen.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

do feb 02, 2006 08:28

Is de glasplaathoogte af te stellen dan? Kan je kort uitleggen hoe ik dat kan doen? Waar zou ik eventueel zo een nieuw rubber kunnen bestellen?

GTV
Guru
Guru

do feb 02, 2006 10:11

meestal zitten aan de zijkant bij de geleiders boutjes als je die wat losdraaid kan je in sleufgaten wat stellen met de glasplaat.

Baresi23

do feb 02, 2006 19:43

Steven,

heb laatsts het (Hollandia) schuifdak van m'n Alfa 33 laten "opknappen". Kwam wat roest onder het rubber vandaan en t zag er niet meer zo mooi uit. Roest hebben ze weggehaald en er een iets breder rubber opgezet, verder nieuwe rubbers rondom de glasplaat. Ziet er weer uit als nieuw. Heb het bij een bedrijfje hier in Utrecht laten doen; AutoCoolComfort (http://www.autocoolcomfort.nl/). Prima gasten.
Maar misschien iets te ver weg vanauit Oss. Kom ik oorspronkelijk vandaan, maar ik zou zo niks in de buurt weten.
Maar jij wil weer snel weg uit Oss zo te zien (omdat er tijdelijk bij staat)? :roll:

Greetz,

Baresi

Mobster

do feb 02, 2006 20:01

ja, ik heb ook een schuifdakje van hollandia in mijn 33, ik kan er niet echt goed over spreken, schuifmechanisme werkt niet meer en het spul begint al goed te roesten.

Off-topic:
Gisteren in Utrecht geweest op de jaarbeurs (VSK)
Wat een file daar in Utrecht zeg, dat hebben we hier in Frankrijk niet.

Terug naar “Algemene Technische vragen”