Ik dacht het volgende:
1. roest afsteken
2. anti roest erop
3. plamuur
4. aflakken
Zit ik zo een beetje goed? heb er ff een fotootje bijgedaan.
ciao,
Vincenzo
staat wel bij de gegevens op het binnenschermWeet iemand de kleurcode van een 33 'blue'?
Ja lassen lijkt mij ook de mooiste oplossing, maar dat kan ik nietDat rechtse stukje aan het kofferbakruber ziet er te ver gevorderd uit naar mijn mening.
Wat ik zou doen:
Uitschijven (wel eerst achterlichten uitdoen)
Nieuw stukje inlassen
Ontvetten, en zinkspray
effen plamuren laten herspuiten
ok grazie. Kan ik de kleur gewoon laten maken bij een bouwmarkt of iets dergelijks?
Ook een optie ja.... al kunnen de echte verfspecialisten dat ook wel, maar die zijn wat dunner bezaaid als schadeherstellers denk ik.... ahv het kleurnummer onder je motorkap een spuitbusje halen is wel de goedkoopste oplossing denk ik...Naar schadeherstel bedrijf gaan, kunnen ze de kleur voor je uitlezen. Kan je op wachten, heb vandaag nog de kleur van een P**sche laten uitlezen.
Dat dacht ik ook.Goed kaalmaken is essentieel belang, pleur je die plamuur gewoon zo hoppetee over je roest heen gaat het eronder vriendelijk verder. Heb je de rubbers al eens weggetrokken? Daar zal je denk ik nog een hoop extra ellende tegenkomen, daaronder gaat het vaak als een malloot..
Precies een etsen primer is beter.Dat dacht ik ook.Goed kaalmaken is essentieel belang, pleur je die plamuur gewoon zo hoppetee over je roest heen gaat het eronder vriendelijk verder. Heb je de rubbers al eens weggetrokken? Daar zal je denk ik nog een hoop extra ellende tegenkomen, daaronder gaat het vaak als een malloot..
Het is toch een kwestie van schuren tot je echt het blanke staal ziet en geen enkel putje meer.
Als je niet zo ver wilt of kan schuren zou Noverox of Fetran kunnen helpen? Deze goedjes zouden roest chemisch omzetten in koolstof. Daarover kan je dan een etsende primer spuiten. Etsent omdat deze primer zich in het metaal vreet.
Ik heb zelf ook zink primer gekocht maar deze is mij toch afgeraden te gebruiken door de specialisten van Vakopleiding Carroserie.
De etsende primer zou het beter doen in combinatie met de lak. Terwijl de lak minder goed hecht op de zink primer.
Roy
Ok dan ga ik eerst dat eens even proberen. Ik koop dan ook wel van de roestomvormer. Als het dan nog verder gaat dan moet ik maar iemand vinden om een stukje te lassenOok een optie ja.... al kunnen de echte verfspecialisten dat ook wel, maar die zijn wat dunner bezaaid als schadeherstellers denk ik.... ahv het kleurnummer onder je motorkap een spuitbusje halen is wel de goedkoopste oplossing denk ik...Naar schadeherstel bedrijf gaan, kunnen ze de kleur voor je uitlezen. Kan je op wachten, heb vandaag nog de kleur van een P**sche laten uitlezen.