Roger

Aandachtpunten aanschaf gt junior

vr feb 10, 2006 09:37

Hallo luitjes, dit zijn mijn eerste vraagjes op dit forum. Mijn broer is van plan een Alfa Gt junior aan te schaffen bouwjaar is eigenlijk niet relevant. Maar..........wat zijn nu de echte aandachtpunten van deze bolide?.
Verder heeft hij zijn oog laten vallen op een 1300 junior maar deze is niet door de APK gekomen.Volgens het de eigenaar heeft de afkeuring te maken met de voorste kriksteun. Mag ik dan veronderstellen dat de bodemplaat rot is? Is het vervangen van een bodemplaat een flinke klus?
En bestaat deze dan uit twee gedeelte's: links- rechts. Zoals je ziet een hoop vraagjes maar misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen.
B.v.d. Roger

Egbertone
Guru
Guru

RE: Aandachtpunten aanschaf gt junior

vr feb 10, 2006 10:02

Roger,

Ik heb op m'n site wat tips verzameld, kijk eens op: http://www.egbertone.nl/tips.htm

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr feb 10, 2006 10:55

Hallo Roger onder het item "aandachtspunten" van dit forum kan je mbv de zoekfunctie of gewoon bladeren denk alles vinden wat je weten wilt. En om even de op je vraag in te gaan. Een bodemplaat van een bertone betaat uit 4 stukken LV RV LA en RA. Een rotte kriksteun hoort volgens mij geen apk afkeur op te leveren. Maar als de kriksteun rot is ga er dan maar vanuit dat er een stuk bodem en dorpel ook rot is. Een dorpel die rot genoeg is (zijn normen voor binnen apk) is wel apk afkeur. Is me niet helemaal duidelijk of je broer deze auto al gekocht heeft maar ik zou in hem eerste instantie maar eens laten staan en me eerst goed verdiepen in het onderwerp bertone. Kan je veel geld en ellende besparen. Vooral als je zelf niet kan lassen.

Gr,
DJ

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr feb 10, 2006 11:24

Neem de tijd en ga veel Bertone's bekijken. Hoe meer je er ziet, hoe beter je weet wat origineel is en dus hoeveel er geprutst kan zijn aan een dergelijke auto.

Er is altijd wel een forum-lid die bereid is om je zijn Bertone te laten zien. Daar leer je veel van.

Een rotte kriksteun duid vaak op meer ellende. Plaat werk is duur en het lassen is een klusje voor iemand die er echt verstand van heeft.

Op dit forum is er veel over gesproken, dus even zoeken op Bertone en je vindt genoeg!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”