En we hebben hem weer aan de praat! Ging sneller dan gedacht, haha!
In plaats van wéér te kijken naar ontsteking of BDP-sensoren (die allemaal al eens vervangen zijn de laatste jaren) ben ik de andere zaken gaan bekijken. Luchtschuif/choke is trouwens zelfde als op een 75 of een Busso, met die UFO op het kleppendeksel. Noemen ze ook wel de AAV (Auxillairy Air Valve).
Ook de massa-punten op de motor allemaal even los gehaald en schoon gemaakt, en zag ik dat de stekker van de koudestartinjector niet helemaal lekker zat. Maar ik denk eerder dat ik die net pas los had getikt bij het loshalen van een massapunt. Verklaart ook niet dat hij eerst niet wilde vonken. Denk dus dat uiteindelijk de massa van de ECU of de AAV op de motor het probleem is geweest.
Nu dan klaar op te rijden? Nog niet helemaal. Het ontluchten op mijn normale manier met compressor en vacuümsetje wilde niet echt lukken, blijft veel lucht in het systeem zitten. Idem de koppeling, dus denk dat er langs de nippel te veel lucht ontsnapte. Komend weekend nog eens proberen, en anders met een vriend samen op de ouderwetse manier waarbij eentje op het pedaal gaat trappen en de ander de ontluchtingsnippel open/dicht draait.