Nee, gelukkig hing de aanzuigmond er een aardig stuk boven. Als het goed is zit de smurrie dus niet in de oliekanalen etc. van het blok. Aftappen van de oude motorolie verliep ook soepel dus goede hoop. Het plan is het blok straks te voorzien van een fris filter en nieuwe olie, daar eens rustig mee te gaan rijden en dan na ca. 100 km de boel nogmaals te verversen in de hoop dat alles dan weer redelijk fris is van binnen.Lekker bezig. Zat de aanzuigmond van de oliepomp in de dikke smurrie?
Afgelopen weken in de avonduurtjes het eelt van mijn vingers geschuurd. het stuur is kaal geweest tot op het blanke hout. Scheuren en barsten zijn gevuld met vloeibaar hout en inmiddels is het houtwerk voorzien van drie lagen jachtlak. Misschien niet het meest ideale product maar het resultaat ziet er geweldig uit,Prachtig om te lezen; hartelijk dank voor het delen!
Dasty is toch Wibra, Action voor de roestomvormer; ik leer graag bij
Benieuwd naar je volgende update
Next on the list;
* Stuurwiel nog één keer lakken en terug plaatsen;
* Carterpan terug monteren (alleen nog even een nieuwe pakking voor tussen onderblok en bovenste carterpan ophalen);
* Oliefilter vervangen;
* Silentblock versnellingsblak vervangen;
* Nieuwe koppelingsplaat icm bestaande drukgroep terug plaatsen op vliegwiel;
* Watertemperatuursensor, olietemperatuur en oliedruk sensor in motorblok vervangen (ivm aanwezigheid van drie QSP meters in dashboard ipv standaard Nuova meters);
* Motor & versnellingsbak definitief terug plaatsen;