Right, de fiat 500 heeft weer deuren. De land rover was toe aan een nieuw setje schokdempers achter:
Britpart/Shitpart, maar goed genoeg for de 1000km per jaar die het ding doet.
En een nieuwe uitlaat van voor naar achter + een moderne startmotor van een 200TDI.
Verder geen foto's want het was een berg werk en vies/vet/juck. Het resultaat mag er zijn, een lekvrije uitlaat en veel makkelijker starten bij lage temperaturen. 15 seconden gloeien is nu genoeg en dat was 1 minuut met de oude (langzamer draaiende) startmotor. Fijn!
En maar weer terug naar the main event, de VetroResina Bert. Het is nu echt tijd om de bak te doen, want die klinkt wat ongelukkig in 5 (al jaren) en er rinkelt wat sinds ik een jaar geleden die driftcursus heb gedaan, dus er zullen wel een aantal lagers toe zijn aan wat liefde.
Dus omhoog en dit weekend alvast de baksteun en aandrijfas los geschroefd en schoongemaakt.

Asje lijkt op het eerste gezicht prima, net als het steunlager. Binnenkort even wat beter bekijken.

De baksteun heeft betere tijden gekend, die heb ik ergens op geraakt. Geen idee wanneer of hoe. En misschien is dit zelfs wel previous owner shit, wie weet....
Om dat randje weer recht te krijgen heb ik 'm een stukje ingezaagd en gemasseerd met de grote hamer:
En recht. Volgende sessie even die zaagsnede dichtlassen en de boel netjes maken nu het toch los is.
O, en wat kwam er 100% toevallig langs op de foute 90's playlist terwijl ik dit aan het doen was? I kid you not:
Hammer time!