De opbouw van de GTV is in de zomer van 2024 helemaal klaar en de auto is daarna weer naar haar woonadres in de Duitse Selfkant gebracht. In september is de auto gekeurd. Dat was nog even spannend, omdat er goed gekeken wordt of
er onderdelen gebruikt zijn die overwegend origineel zijn en een TÜV goedkeuring hebben. Vooral bij de veiligheid, zoals remmen, onderstel e.d. wordt hier naar gekeken. Als de bandenmaten bijv. niet in de "Fahrzeugschein" staan, wordt de auto afgekeurd. Vooral bij klassieke auto's is originaliteit belangrijk, ook voor de taxatie voor de verzekering.
Vooraf zijn nog enkele werkzaamheden uitgevoerd:
* afstellen van carburateurs en ontsteking,
* uitlijnen,
* koplampen afstellen,
* algehele controle enz.
Op, naar de keuring. Dat kan ook bij de lokale garagist. De keurmeesters van TÜV of DEKRA komen op afspraak.

Gelukkig was de keurmeester een liefhebber en de keuring (Hauptuntersuchung) en ook de CO meting verliep positief. Geen enkele aanmerking.
De auto heeft ook een keuring ondergaan om een taxatierapport te krijgen voor de verzekering. Deze keuring is best wel streng en er wordt goed gelet op originaliteit. Ook hier geen problemen, maar wel veel lovende opmerkingen.
De volgende fase is het inrijden. We hebben in de maanden september, oktober en november bijna 600 km gereden. Eerst voorzichtig en niet boven de 3000 toeren. Goed gelet op vreemde geluiden e.d. Later ook met wat hogere toeren gereden.
Een paar weken leden is de olie en het filter ververst. De kopbouten zijn nog eens aangedraaid. Bij de lokale garagist zijn de carburateurs en de ontsteking opnieuw afgesteld en nu dus bij hogere toeren.
De motor loopt (volgens de monteur) weer als een t...t.
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Door het mooie weer kan er weer flink mee gereden worden. Er komen trouwens steeds meer oldtimers op de weg, dus dat wordt weer zwaaien.
Oud en jong bij elkaar.

Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.