lex thissen

75 TB project 103

do dec 29, 2005 22:01

Het is me dan eindelijk gelukt om de garage zover aan kant te krijgen, dat de 75 en ik samen in de garage passen :lol:
Na zo'n 6 maanden op de oprit te hebben gestaan ( ik schaam me diep :oops: ) kon ze dan eindelijk naar binnen. Eerst een nachtje aan de accu lader ( was ook 6 maanden geleden dat ze gelopen had ) sloeg ze na 2-3 keer rond gaan toch verrassend snel aan ( vriespunt temp ) en dat maakte me blij........
Alles lekker warm laten draaien en een paar keer de Fan in laten komen, een beetje naar voor en naar achteren gereden etc, en de dag erna in de garage geparkeert.

Ik ben maar meteen begonnen met knutselen............en dan kom je nog eens wat tegen.

Afbeelding

Binnen dus.

Afbeelding

Hier is alles nog intact.

Afbeelding

En dit weet ik niet.........wat dit is, een of ander vreemd zakje met een paar stekkers.....iemand??

Afbeelding

Zo nog eentje dan, weer wazige draadjes in elkaar gedraait en af getaped........en hier stikt het dus van.

Tot laterrrr

Lex.

lex thissen

RE: 75 TB project 103

do dec 29, 2005 22:03

Ja is me ook opgevallen :oops:

Floor
Guru
Guru

do dec 29, 2005 23:06

Spaghetti tutti colori

Extra massadraad?

Afbeelding
Oo==v==oO

lex thissen

Re: RE: 75 TB project 103

do dec 29, 2005 23:40

Spaghetti tutti colori

Extra massadraad?

Afbeelding
Foto is onder de koplamp en hoofd massa kabel en boven een stukje accubak.

Nu een paar uur later......... denk ik dat het een alarm systeem is geweest, dit en nog veel meer zit verbonden aan de groene konnectors in de grijze zak. De draadjes zitten allemaal inelkaar gedraaid en afgetaped, bij enkele draden is gewoon een stuk blank gemaakt en de draad omheen gedraaid :?:

Het ligt er allemaal al uit..... :twisted:

Floor
Guru
Guru

vr dec 30, 2005 00:23

Spaghetti tutti colori

Het ligt er allemaal al uit..... :twisted:
Weg met die ballast :lol:
Oo==v==oO

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 30, 2005 17:50

En loopt de motor nog steeds na het verwijderen van het 'alarm'?
Ik heb nl hetzelfde eens gedaan bij mn motorfiets; dat ding viel te pas en te onpas op 'alarm' en 'ontstekingsonderbreking'
Niet echt handig als je in een of ander snelle bocht hangt en je moet acceleren om de bocht te kunnen halen.... :wink:
Mgoed ,ik enthousiast die hele 'alarmbedradingsbusiness' eruit gesnoeid :evil: > vervolgens heb ik 3 weken op een jerrycan naast t fietsje moeten bivakkeren om (met behulp van schema's van de alarmfabrikant(dank u) en multimeter) t kreng weer aan de gang te krijgen... :oops:
Mét alarm btw want dat verving een stukje originele bedrading wat uiteraard niet meer aanwezig was... :cry: :shock:
Was weer een wijze les>afblijven....
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

lex thissen

vr dec 30, 2005 20:12

@Frank

Ik geloof dat ik ( nog ) geen vitale delen geraakt heb :wink: , ik heb het nog niet geprobeerd maar het zal wel lopen.

Ben vandaag wel opzoek geweest naar een donor kabelboom, maar niets woor handen. Maar dat komt goed denk ik :roll:

Lex.

lex thissen

zo jan 15, 2006 14:29

Ff een update.

Ik zal trouwens ff samenvatten wat eigenlijk de bedoeling van het projects is.

In de eerste plaats moet ie ( nog ) RDW gekeurd worden, Ik moet nu zorgen dat alles werkt en straat legaal maken, dus ik kan niet al te gek doen. Want uit eindelijk moet het een circuit auto worden maar niet tot op het bot.
Ik wil wel gewichts besparing ed doen, maar het moet toch een functionele auto blijven, bv geen rolbeugel en plastic ramen, maar wel zonder achterbank en allerlei electrische fratsen :lol:

Plan van aanpak:
Eerst het electrisch deel helemaal nalopen en fixen, en daarbij een beetje met luchthuishouding van de motor aan de gang :arrow: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8809

De carroserie is in uitmuntende staat ( heb nog geen roest gevonden ) en het blok lijkt recentelijk gereviseerd wat erg prettig werkt ( geen olie en smeer ) :wink:

Heb de afgelopen het dashboard en kachel eruit gehaald / schoongemaakt en gereviseerd, en "rare bedrading" eruit gesnoeid.
Hier een paar foto's

Afbeelding

Dit is de kachel ( duuh ) maar ik las laatst hier iemand die er kogellagers in gezet had....... :?: :?
Afbeelding

En de turbo ecu print was gebroken :?: lijkt of net voor transport nog ff de Prom hebben gewisseld en bij het terug plaatsen van de print in de behuizing de print gebroken "lompe koeien" :!: Dus die heb ik gesoldeerd. En dit is dus de reden dat ik eigenlijk de hele auto eerst naloop of er nog meer van dit soort fratsen zijn...... :shock:

Afbeelding

Lex.

Koen
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 15, 2006 15:39

Hey Lex,

Eindelijk de ruimte gemaakt om eraan te beginnen? Hou ons zeker verder op de hoogte!

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om nog maar iets te doen aan dat blok dat van bij jou komt :oops:, komt nog wel als ik eens veel tijd heb.

Heb je 75 enkele maanden geleden gezien, en hij zag er toch vrij goed uit !

Veel succes !
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 15, 2006 23:55

Hé Lexx, ik zie dat je de zaak gondig aanpakt. :thumbs: Dan kan ik je nog een tweetal tipsgeven m.b.t. die kachel:
1) zet bij terugplaatsing een stuk horgaas tussen schutbord en kachel, dan heb je nooit meer last van ritselende blaadjes! 8)
2) Vervang nu maar gelijk de kachelkraan, dan kun je daar tenminste ook weer van opaan! :idea:
Bij mijn 75 is deze kapot en mij staat dan ook een leuke klus te wachten. :roll: :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 16, 2006 22:37

Breek me de bek niet open, ook ik moet er een keer aan gaan geloven met die kachel. Maar daar moet dus ECHT het hele dashboard er voor uit, zoals op Lex zijn foto? (Nee toch? ([-o< 8-[ ). Nou voel ik me helemaal slapjes en ziek worden... dat kreng zit toch gepopnageld?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 17, 2006 18:45

Breek me de bek niet open, ook ik moet er een keer aan gaan geloven met die kachel. Maar daar moet dus ECHT het hele dashboard er voor uit, zoals op Lex zijn foto? (Nee toch? ([-o< 8-[ ). Nou voel ik me helemaal slapjes en ziek worden... dat kreng zit toch gepopnageld?
Nee joh, boutjes, schroefjes, klikpanneeltjes, dat soort dingen. :D veel werk en voorzichtigheid is geboden, dat je niets vergeet en daardoor afbreekt. :shock: Maar dus wel zoals op lex' z'n foto's. leuker kunnen we het niet maken....... :wink:

lex thissen

di jan 17, 2006 19:25

@ Koen..Ik dacht toen nog,.....die heeft haast zeker :wink: , Ja tijd is schaars.... hier ook :lol:

@ Alessandro: Damn ja toen ik dat las over dat Gaas.....hmmm, wel zitten kijken of ik iets kon verzinnen om die zooi een beetje buiten de deur te houden, niet zo zeer aan gaas gedacht.
Hij zit er alweer in maar is nog niet aan gesloten, want ik wilde het koelwater systeem nog door spoelen en nu toch ook maar de thermosstaat vervangen :thumbs:

@ Yuri: idd Alessandro die kachel hangt met 2 haken en 2 bouten aan het schutboard en zit met soort klemmetjes en een paar parkers inelkaar geklikt/schroeft ,.......Niet echt spannend dus :roll: :wink:

Lex.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 17, 2006 20:37

@ lex: als je dash er nog niet inzit...................maar ja, moet je zelf weten. :wink:
stukje (hor) gaas kun je zo tussen je kachelhuis en shutbord plaatsen/ klemmen. (wel even de kacheluinit er weer af) stelt niets voor en je hebt er wel jaren plezier van. :idea:

lex thissen

di jan 17, 2006 20:49

@ Alessandro, Je hebt daar een heel goed punt :thumbs: Dash zit er nog niet in dus ff een gaasje scoren en er tussen jongen :wink:

Btw laatst een keer met m'n V6 door de wasstraat gegaan, eerst met de hogedruk reiniger ( hebben ze daar een persoon voor die dat doet ) aan de andere kant kwam ie er uit en ik stond tot m'n enkels in het water :?: :!:

Conclussie de bodem is hard :biggrin:

Maar dat was dus ook allemaal "daar" naar binnen gekomen, dus ik was eigenlijk op zoek naar een algehele oplossing, maar die wordt lastig :roll:
Eerst een gaasje dus :wink:

Lex.

Terug naar “Projecten”