Maandag 5 juni RAM festival (Rotterdam)
Er werd gedragraced op een industrieterreintje in de Spaanse Polders. De baan was hobbelig en de uitremstrook kort. Daarom werd er over maar 200 meter gereden. Het was ongelofelijk dat er auto's tijden onder de 8 seconden neer hadden gezet. Als ik zo'n snelle wagen zou hebben had ik daar echt niet gereden, zo bizar was die baan. Maar goed.
Aan de 75 heb ik sinds Zandvoort weinig gedaan. Ik had bandjes gekocht voor de Camino, maar toch maar besloten om ze op de Alfa te monteren. Lekker hoog en zacht (winterbanden!) in de maat 215/65-15. Omdat dat eigenlijk maar net past raakte de band de verbredertjes tijdens het inveren. De wielkasten zelf werden niet geraakt want, ja het is een 20 jaar oude 75, die zijn al lag weggeroest
. Het mes, de zaag en de hamer zijn gebruikt om de speling-issues op te lossen.
Daarnaast heb ik door middel van wat restjes staal het achterste versnellingsbakrubber vastgezet. Het rubber was vergaan waardoor de bak er nogal on-bewegingsvrij onder hing, iets wat je niet wilt.
De winterbandjes leken wel degelijk meer grip te hebben dan die ouwe 205/60-15 rubbers die er vorige keer onder zaten. Bovendien was door de toegenomen rolstraal de 200 meter in de 2e versnelling af te leggen. Schakelen kost tijd. Maar omdat de verbeteringen aan de auto niet echt significant waren wederom geen wereldtijden. Nauwelijks onder de 11.00 s bij eindsnelheden rond de 108 km/u. De timeslips liggen nog in de auto, maar ik heb even geen zin om ze te gaan halen
. Oh ja, de index was 9,37 ofzo. Ondanks de baggertijden tijdens de kwalificaties wist ik toch nog door te dringen tot de tweede ronde tijdens de eliminaties. Toen werd ik uitgeschakeld door een C-Kadett. (Ja, da's echt!)
Gelukkig zijn daar nog de foto's.
Yuri's portretrecht zal niet geschonden worden (in de wachtrij):
Gezellig dagje was het. Lekker een beetje scheuren en toeren met Yuri en de Ford en ouwehoeren met nog meer autogekken. Aldus.
Nu gaat de 75 een kleine renovatie tegemoet. Uitlaat, koplampen, snelheidssensor (iemand?), verse APK hopelijk, dieet en een extra verrassing voor m'n tegenstanders voor de volgende keer. Op naar de 14 seconden kwartmijltijd. Drachten 28 juli.