alfa90qo

RE: 90 QO

vr okt 06, 2006 19:37

Afbeelding

Begint er steeds meer op te lijken. Van de buitenkant is het weer bijna een volledige 90.

:cry: Bij de binnenkant daarintegen ben ik wat rare dingen tegengekomen, iemand die me kan helpen!?!?!?!?!? :cry:

De knipperlichten doen het niet! Ik heb alle schakelaars en relais al vervangen maar geen resultaat. Zowel de richting aanwijzers als de alarmlichten werken niet. Als ik de boel doorverbind van het stuur naar relais gaan ze wel branden maar niet knipperen. Hoor het relais wel tikken???? Is dit voor iemand een bekent probleem? #-o

alfa90qo

zo okt 15, 2006 23:20

Problemen met de knippers gelukkig opgelost :D

Gister de binnenkant weer netjes gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Best wel handig zo'n magazijn met donor, heb er al heel wat onderdelen van kunnen gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het alleen nog wat kleine dingen ( distibutieriem :wink: ) in orde maken en dan de APK. Dan kan ze weer de weg op voor dagelijks gebruik \:D/ :driving:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 16, 2006 00:14

Je mag de velgen (voor) wel eens poetsen. :wink:
Het zal een genot worden om hier mee te rijden! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfa90qo

ma okt 16, 2006 00:28

Die zijn inderdaad aan een beurtje toe.
Aangezien ik totaal toch 11 velgen had liggen, zijn er gister ook 4 met mijn broer meegegaan om weer als nieuwe terug te komen, dus dat gaat helemaal goed komen. Hij heeft een adresje waar hij ze opnieuw laat moffellen.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 90 QO

ma okt 16, 2006 19:08

Problemen met de knippers gelukkig opgelost :D
Wat was het probleem nu dan? Altijd handig om te weten. Verder is het een helemooie auto geworden. =D>

alfa90qo

ma okt 16, 2006 22:14

Wat was het probleem nu dan? Altijd handig om te weten. Verder is het een helemooie auto geworden.

Heel stom, toch het relais in de zekeringkast, had ik wel vervangen en hoorde deze ook "klikken", maar bleek toch defect. Leer je weer van om alles drie keer te checken voordat je iets uitsluit. :oops:

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 16, 2006 22:52

Hele mooie 90 geworden, misschien een overbodige vraag, maar heb je 'm al tegen roest behandeld?

alfa90qo

ma nov 06, 2006 09:14

Na drie weken wachten op nieuwe papieren van de RDW kon eindelijk de APK plaats vinden.
Het chassisnummer was een beetje aangetast door roest en eigenlijk niet goed meer leesbaar. Om de auto helemaal netjes te maken en geen gezeur in de toekomst te krijgen dus maar een afspraak gemaakt met RDW. Drie weken geleden langs gegaan en het nummer opnieuw laten inslaan. Terplekke is toen al deel van het kentekenbewijs ingehouden omdat dat aangepast zou worden. Binnen een week zou ik het nieuwe papiertje in huis hebben. Een week later een brief van het RDW, of de andere delen ook nog even wilde opsturen. Waarom ze dat dus niet gelijk innemen????? Donderdag eindelijk alle papieren weer terug en vrijdag gelijk naar de keuring. Geen probleem uiteraard, inclusief steekproef. Was ook wel te verwachten omdat de auto sinds '98 niet meer gekeurd was.

Nu alleen nog de nieuw gemoffelde velgen erop en dan is ze helemaal af en zal ik nog wat foto's plaatsen.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma nov 06, 2006 13:01

Mooi!! Gefeliciteerd dan he! :thumbs:

Wat voor velgen komen er onder?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 06, 2006 19:19

Het chassisnummer was een beetje aangetast door roest en eigenlijk niet goed meer leesbaar. Om de auto helemaal netjes te maken en geen gezeur in de toekomst te krijgen dus maar een afspraak gemaakt met RDW. Drie weken geleden langs gegaan en het nummer opnieuw laten inslaan.
Waar heb jij het chassisnr. laten ingraveren? De mijne had hetzelfde probleem. En het nr. zit nu in de rechtervoordeurstijl.
Dat is wel een punt van aandacht als je een 75 of 90 koopt. Het komt ook nogwel eens voor dat ie onder de trekhaakplaat zit. Kost je toch weer iets van 70 euro.
Bij een Alfetta zit ie onder de motorkap. Daar zijn bijna geen problemen te verwachten.

alfa90qo

di nov 07, 2006 10:30

Mooi!! Gefeliciteerd dan he! :thumbs:

Wat voor velgen komen er onder?
De orginele velgen komen er gewoon weer onder, daar had ik er immers 3 dozijn van liggen. Ik heb de beste uitgezocht voor revisie. Ik denk dat ik op de velgen die er nu onder zitten misschien winterbanden laat zetten.

alfa90qo

di nov 07, 2006 10:35

Het chassisnummer was een beetje aangetast door roest en eigenlijk niet goed meer leesbaar. Om de auto helemaal netjes te maken en geen gezeur in de toekomst te krijgen dus maar een afspraak gemaakt met RDW. Drie weken geleden langs gegaan en het nummer opnieuw laten inslaan.
Waar heb jij het chassisnr. laten ingraveren? De mijne had hetzelfde probleem. En het nr. zit nu in de rechtervoordeurstijl.
Dat is wel een punt van aandacht als je een 75 of 90 koopt. Het komt ook nogwel eens voor dat ie onder de trekhaakplaat zit. Kost je toch weer iets van 70 euro.
Bij een Alfetta zit ie onder de motorkap. Daar zijn bijna geen problemen te verwachten.
Bij de 90 staat het chassisnummer in het midden van de kofferbak, het nieuwe nummer is er gewoon naast gezet. Ik ben alleen bang dat dit nummer ook geen lang leven heeft aangezien RDW een grafeermachine gebruikt die hele ondiepe puntjes zet. Weer een beetje vocht in de kofferbak en het is zo weer verdwenen. Goed in de gaten houden dus!

Terug naar “Projecten”