givebuzze
Member
Member

Vernieuwen voorremmen Nuova Juul

do dec 14, 2006 23:39

Dag allen,

eindelijk tijd gevonden om eens de voorremmen aan te pakken van mijn nuova , met een hardnekkige slepende linkerklauw.
Dan maar meteen grondig aanpakken met nieuwe flexibels, schijven en klauwen. Had alles reeds een eind geleden
opgehaald bij Juultje ( great service, en ondertussen Robin, mijn buurman van Lier es in levende lijve ontmoet).

Vanavond een behulpzame ziel gevonden om te "pompen" zodat het zaakje ontlucht kon worden. En dan een
proefritje.... euh nee.... niet willen starten .... aaaargh... draait rond, benzine ok.... t'zal voor morgen zijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Vernieuwen voorremmen Nuova Juul

vr dec 15, 2006 18:42

Ehh: Mooi !! Ik durf niet te vragen wat dat kost..

Je hebt je remslangen anders helaas wel onjuist gemonteerd. Je zet ze eerst aan de klauw vast en daarna pas zet je de aansluiting op je vaste remleiding inelkaar. Waarom? Nou anders krijg je voorspanning in je remslang. :wink:

Volgende project is je stuurhuis?? :lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

givebuzze
Member
Member

zo dec 17, 2006 23:40

De kost valt al bij al nog mee... nuja is natuurlijk relatief. De oude schijven waren reeds goed ingewerkt, en de klauw zelf wat losmaken is vaak maar een tijdelijke oplossing. Kan je de zuiger wat opschuren etc, maar de volgende keer dat de auto een winter stilstaat... kan je vaak overnieuw beginnen.

de volgorde van de remleidingen monteren heb ik tijdens de montage ontdekt dat ik idd fout bezig was. Kon eigenlijk de vaste remleiding niet goed op de klauw krijgen als em reeds aan de andere kant vaststond.

Waarom stuurhuis? Vanwege het lekken?
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

vr dec 22, 2006 01:25

Ziet er erg mooi uit die nieuwe klauwen! zie je spijtig genoeg niet erg, maar merk je des te meer!

Ik gok ook op de lek van je stuurhuis. Glimt mss wel een beetje verdacht.

Zo heb je trouwens meteen weer een excuse om langs te komen bij Juultje! (Er ligt altijd een reservekrabbertje klaar!) :wink:
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Andretti Molletti

vr dec 22, 2006 02:04

Ziet er goed uit, je leidingen kan je wel degelijk zo monteren omdat je alsnog een laatste stukje harde leiding hebt bij de klauw.. handig is het niet helemaal maar oké ;)
Het stuurhuis zit bij de meeste nederlandse auto's aan de andere kant, dus ik gok een lekke stuukogelhoes, of een over enthousiast ingevet hulpstuurhuis ;)

(PS je hebt uiteindelijk wel een splitpennetje gemonteerd he ? ;) )

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

vr dec 22, 2006 10:26

Euh ja...idd Dottore... :oops:

OF...is het een geimporteerde UK Giulia? :D
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

givebuzze
Member
Member

za dec 23, 2006 21:12

geen import, origineel in Belgie geleverd.

Nog niet verder gekeken naar de oorzaak. De weinige tijd gaat momenteel naar de dochter... maar toch bedankt voor de uitnodiging om te helpen krabben :-) toch eerst maar uitzoeken wat er lekt. Alvast bedankt voor de suggesties

Terug naar “Projecten”