Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

vr aug 10, 2007 21:39

voor beter koeling aan je voorremmen kan je ook zoiets maken.

Afbeelding
Volgens mij kom jij veel bij Ron van GTA Automobili over de vloer Jef , die modificeert zijn 75 voorbumpers ook altijd op deze manier .
Zolang je geen windgeleider maakt ( vb een flexibele buis ) van de gaten in de voorbumper naar de remklauwen in de wielen is het koelend effect van deze modificatie zeer beperkt !
dat zou goed kunnen,die bumper is van hem ook.

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina 3

vr aug 17, 2007 19:00

Zo, even een update.


Heb inmiddels links voor het PU ophangrubber voor de bovenste draagarm gemonteerd. Een behoorlijke rotklus. Gezien in de rechterkant nog het originele, 16 jaar oude, rubber zit trok de alfa erg enthausiast naar rechts met hard remmen. Niet leuk dus.

Vandaag alle tijd en dacht, vandaag even rechts doen. Nou, vergeet het maar. :(

Die bout van het rubber zit enorm strak en kan ik er dus niet uittikken. Om de bout wat los te krijgen moet ik met een dopsleutel er wat beweging in krijgen door 'em een paar keer rond te draaien. Alleen is het dus onmogelijk om daar met een dopsleutel te komen :? Hiervoor moet het hele inlaatspruitstuk los. Ik ben daar al een aardig stuk mee op weg want de inlaat rubbers moeten toch vervangen worden. Ik krijg het spruitstuk ook onder geen beding los. Ik heb alle voor het oog verborgen bouten los gehaald en nog steeds niks. Wie oh wie heeft de oplossing voor mij?



Nog iets. Toen ik op zandvoort reed deed de alfa 2 keer vreemd. Opeens begon de toerenteller alle kanten op de zwieren en bokte de motor, ook geen reactie op het gaspedaal, dit ging wel vanzelf weer weg. Vandaag had weer dat de toerenteller ging schommelen en ook bokte de motor. Voornamelijk met het gas op en vast punt houden, laag in toeren, bleef ie bokken. Met vollast trok 'ie wel mooi door zijn toeren heen zonder te haperen. :?:
Laatst gewijzigd door hugo op vr aug 17, 2007 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina

vr aug 17, 2007 21:02

Zo, even een update.


Heb inmiddels links voor het PU ophangrubber voor het subframe gemonteerd. Een behoorlijke rotklus. Gezien in de rechterkant nog het originele, 16 jaar oude, rubber zit trok de alfa erg enthausiast naar rechts met hard remmen. Niet leuk dus.

Vandaag alle tijd en dacht, vandaag even rechts doen. Nou, vergeet het maar. :(

Die bout van het rubber zit enorm strak en kan ik er dus niet uittikken. Om de bout wat los te krijgen moet ik met een dopsleutel er wat beweging in krijgen door 'em een paar keer rond te draaien. Alleen is het dus onmogelijk om daar met een dopsleutel te komen :? Hiervoor moet het hele inlaatspruitstuk los. Ik ben daar al een aardig stuk mee op weg want de inlaat rubbers moeten toch vervangen worden. Ik krijg het spruitstuk ook onder geen beding los. Ik heb alle voor het oog verborgen bouten los gehaald en nog steeds niks. Wie oh wie heeft de oplossing voor mij?



Nog iets. Toen ik op zandvoort reed deed de alfa 2 keer vreemd. Opeens begon de toerenteller alle kanten op de zwieren en bokte de motor, ook geen reactie op het gaspedaal, dit ging wel vanzelf weer weg. Vandaag had weer dat de toerenteller ging schommelen en ook bokte de motor. Voornamelijk met het gas op en vast punt houden, laag in toeren, bleef ie bokken. Met vollast trok 'ie wel mooi door zijn toeren heen zonder te haperen. :?:
Subframe op een 75?? Schiet mij maar lek. :? Wat bedoel je in hemelsnaam?
wat betreft het inlaatspruitstuk => heb je de twee bouten (sleutel 17) aan de onderzijde ook los?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina 3

vr aug 17, 2007 21:13

Bovenste draagarm Sander... :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina

vr aug 17, 2007 21:54

Bovenste draagarm Sander... :wink:
Grtz,fRank
AAAAAAH!
Maar dan begrijp ik dus, dat de moer er wel af gaat, maar de bout misschien wel vastgerot zit. :shock: Dan heb je een serieus probleem! :(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina

vr aug 17, 2007 23:30

Bovenste draagarm Sander... :wink:
Grtz,fRank
Inderdaad. Ik mag graag termen door elkaar halen 8)


Morgen er maar eens stevig voor gaan zitten.



Trouwens. Mijn vacuum slang die van de rem unit naar het inlaatspruitstuk gaat is op de nippel van de rem afgebroken. :? :? Kan ik hier gewoon een soortgelijk exemplaar bij een loodgieterzaak halen? Of is het een alfa only part? ( Is kunstof nippeltje in de grote bruine cylinder van de rem)
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
alfetta1800
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:42
Locatie: Terug van weg geweest...

RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina 3

ma aug 20, 2007 12:35

Dit wordt zeker een lekkere 75 :D .
Goe bezig!

Groeten vanuit het Verre Oosten,
Peter.
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina 3

di sep 18, 2007 15:05

Even een kleine update.

Ik heb de alfa inmiddels voorzien van nieuwe bougies ( Champion's) en 2 nieuwe bobinekabels. Blok loopt meteen een heel stuk beter. Veel rustiger en sneller door de toeren heen. Daarbij is de acceleratie ook significant toe genomen. 8)
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina

di sep 18, 2007 15:12

Trouwens. Mijn vacuum slang die van de rem unit naar het inlaatspruitstuk gaat is op de nippel van de rem afgebroken.
Dit heb je hopelijk wel al gefixed ?

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata Verdammt wat een rotklus! Pagina

di sep 18, 2007 18:03

Trouwens. Mijn vacuum slang die van de rem unit naar het inlaatspruitstuk gaat is op de nippel van de rem afgebroken.
Dit heb je hopelijk wel al gefixed ?
Jazekers, met dank aan Chris75.



Ik ben een leek, maar zo erg is het ook weer niet 8-[ :wink:
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Terug naar “Projecten”