@gtj, Goed om te horen dat je m'n software probeert en ook al een klein beetje response van de ECU krijgt. De ML4.1 reageert inderdaad (alleen) op adres 0x10. Tevens is het ook zo, dat er 5 keybytes terugkomen, de zogenaamde ISO code bij Fiat en Alfa.
Die rcv timeouts zijn natuurlijk niet de bedoeling. Wat voor een interface gebruik je?
Bij een normale interface moet "echo after send" eigenlijk altijd aangevinkt zijn. Om de software goed te laten werken, is het belangrijk om de Windows instellingen van de poort aan te passen. Als je een COM/rs232 poort interface gebruikt, dan moet je naar "COMx Properties" gaan (via: control panel -> system -> hardware -> device manager -> Ports (COM & LPT) -> COMx ). Dan in de tab "Port Settings" naar "Advanced...". En hier Beide buffers op de laagste = 1 stand zetten !!
Hiermee werkt het vaak een stuk beter.
@wvc, Die diagnose stekkers zijn voor verschillende ECU's. Bijv. voor motronic voor motormanagement of ECU voor Airbag of ABS. Er bestaan kabels van OBD2 naar de 3 polige Fiat versie, die zijn in deze thread al eerder besproken. Je zou mijn software kunnen gebruiken, maar er zijn ook andere mogelijkheden.
Als er interesse is kan ik misschien wel een aantal van deze "OBD - Fiat 3 polig" verloopkabels leveren. Eventueel ook met interface erbij.
Wat betreft het gebruik van USB. Er zijn inmiddels genoeg OBD interfaces met USB aansluiting te koop. Bijna allemaal gebruiken deze een FTDI chip voor de omzetting. Interfaces met deze FTDI chips werken ook met mijn software (mits het wel 'gewone' K(K)L interfaces zijn, dus zonder processor ofzo). Verloopkabels die zo'n FTDI chip hebben werken dus ook.
@ @lfa@lgra, M'n Unidiag software werkt ook met de JTS'en. Als je realtime data uit wil lezen dan is er wel een .def file nodig, maar die kan gemaakt worden.
Voor de M1.5.5 motronic heb ik inmiddels een uitgebreide .def file gemaakt. Deze is samen met de laatse versie van de Unidiag software te vinden op
http://autos.groups.yahoo.com/group/UniDiag/
Ciao, Sander.