Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

vr feb 22, 2008 17:33

Netjes gemaakt Sander :wink:
Is je motor staartstuk altijd zo netjes ? :shock:

Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

vr feb 22, 2008 17:38

zolang de krukas keerring en achterzijde dekselpakking niet lekt blijft dat mooi :lol:
Laatst gewijzigd door alfa 75&90 driver op vr feb 22, 2008 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK m

vr feb 22, 2008 17:46

Netjes gemaakt Sander :wink:
Is je motor staartstuk altijd zo netjes ? :shock:
Ja, eerlijk waar, mijn 75 heeft een nagenoeg lekvrije motor. :D \:D/
(Enkel de versnellingsbak lekt een beetje op de prise-askeerrring, maar als ik de koppelimg ga vervangen neem ik dat natuurlijk ook even mee. :wink:)

Trouwens, niet slecht he, twee plekjes op een Alfa van ruim 18 jaar oud en 2 ton levenservaring. :)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK m

za feb 23, 2008 01:05

Netjes gemaakt Sander :wink:
Is je motor staartstuk altijd zo netjes ? :shock:
Ja, eerlijk waar, mijn 75 heeft een nagenoeg lekvrije motor. :D \:D/
(Enkel de versnellingsbak lekt een beetje op de prise-askeerrring, maar als ik de koppelimg ga vervangen neem ik dat natuurlijk ook even mee. :wink:)

Trouwens, niet slecht he, twee plekjes op een Alfa van ruim 18 jaar oud en 2 ton levenservaring. :)
Knap hoor!Petje af voor de V6! 8) Zowiezo mooie 75! :thumbs:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....laswerk aan de 75

za mar 08, 2008 22:54

Zo, het begin is gemaakt met de pedalen ombouw........

De pedalenbak van een 75 is net even wat eenvoudiger aan te passen dan die van de Alfetta, waar ik er dan ook gelijk al een van verprutst heb...
Maar goed wel met behulp van een Alfettarempedaal heb ik dus de pedalenbox van de 75 voorzien van 1 linkse koppelingspedaal, 1 rempedaal in het midden en 1 rechtse koppelingspedaal. Aan het resultaat tot dusver ligt een hele dag slijpen, buigen, passen, monteren, demonteren, weer buigen, kloppen, enz. ten grondslag. Maar het resultaat is nu een passend extra koppelingspedaal, dat nergens aanloopt en dus ook niet in de weg zit voor de rem en vise versa.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende stap is het fixeren van de twee koppelingspedalen aan de as, zodat deze synchroon werken.
Ondertussen ben ik al aan het passen en buigen van de extra linker gaspedaal.
Als alle pedalen afzonderlijk pas gemaakt zijn, komt het moment, dat er vier pedalen doorgezaagd gaan worden, maar dan ben ik wel weer een weekje verder, denk ik zo. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

za mar 08, 2008 23:25

Ik zie het al...........................

Komt helemaal goed :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 667
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

zo mar 09, 2008 09:14

Ziet er goed uit die box, Sander:thumbs:
Als dit allemaal werkt de 75 ook maar ombouwen :wink:

ps: De schakelaar voor de rem(een schroefschakelaar van plastic voor rempendaal) kan deze nog vrij komen als de pedalen gebogen zijn? Of heb je met de middelste niets veranderd?

martijn

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

zo mar 09, 2008 14:14

Ook het rempedaal is gebogen, vooral het stuk tussen as en vork, daar zit een verloop in van zeker een cm.
Het gedeelte tussen vork en remlichtschakelaar is recht en zodoende loopt ie precies langs het beugeltje en kan de schakelaar probleemloos bediend worden. :wink:

Wat betreft de 75.....het is maar zeer de vraag, welke het eerste klaar is, de 75 of de Alfetta.....de box die ik nu aangepast heb is van/ voor een 75 en past NIET in de Alfetta. (ik heb nu de bovenste twee boutjes eruit gesloopt, zodat het lijkt of ie wel past. :wink: )

Maar ik ga hetzelfde ook proberen bij de Alfettabox..........to be continued.

Oh ja: gevraagd: Gaskabels!!! Bij voorkeur van Alfa 75, maar wellicht kan ik met andere ook uit de voeten.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8878
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

zo mar 09, 2008 15:37

Is er ook nog ruimte voor het gaspedaal zo, en kun je straks nog wel 1 pedaal tegelijk bedienen? Ik vind het al zo'n krappe bedoening in die pedalenbak, zelfs met 3 stuks.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

zo mar 09, 2008 19:08

Knap werk Sander. Je kunt natuurlijk ook een setje pedalen ( net als in een lesauto ) rechts monteren. Dan hoeft je bijrijder bij een rit of evenement alleen maar te ontkoppelen. Dan kun jij gewoon gasgeven en sturen. Vergt wel enige oefening waarschijnlijk. :wink:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalen

zo mar 09, 2008 19:47

Is er ook nog ruimte voor het gaspedaal zo, en kun je straks nog wel 1 pedaal tegelijk bedienen? Ik vind het al zo'n krappe bedoening in die pedalenbak, zelfs met 3 stuks.
Misschien heb het niet duidelijk verteld, maar alle pedalen, m.u.v. het rempedaal worden demontabel. M.a.w. er zijn straks nog maar drie pedalen aanwezig op het moment, dat ik rijd. Op het moment, dat een ander rijdt, zijn er ook drie pedalen aanwezig echter zijn twee daarvan dus anders. Ik ga de pedalen ongeveer halverwege doorslijpen en middels 'sok' en pen (de)montabel maken Snapt uwes? :wink:

Maar nu het volgende: Ik wil de koppelingpedalen fixeren aan de as middels een spanstif (of twee). Zoiets dus:
Afbeelding
Kan iemand mij vertellen of ik met een spanstift met een diameter van zeg 5 a 6mm voldoende kracht kan over brengen??
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 667
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

zo mar 09, 2008 20:23

met deze dingen worden de deuren van een giulia ook mee opgehangen dus denkt wel dat het wat kan hebben

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

ma mar 17, 2008 22:25

Zo, afgelopen zaterdag de pedalen doorgezaagd en de verbindingsconstructie uitgewerkt en voorbereid voor de lasser.
vanavond even bij reijenaje langsgeweest, nu kan ik weer wat verder......... :D .......to be contimued very soon......dan wordt e.e.a. wel duidelijker. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jeroen, bedankt weer voor je assistentie. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....start pedalenombo

wo mei 07, 2008 22:02

Na even met duitse enengelse hokken bezig te zijn geweest, ga ik me nu weer concentreren op het pedalenproject.
Ik heb inmiddels alle delen: pedalen, bussen, shims, speciale pasbouten, clips, gaskabels, etc. Dus nu enkel de tijd NEMEN om er echt verder mee te komen...........

ondertussen heb ik de mini maar voorzien van een links gaspedaal. Datgeeft voor mij een veel betere/ confortabele zithouding en ik kan dus alvast wennen, dat het gaspedaal echt links zit. (dat is voor mij straks in de Alfa's immers ook)
Is een mooie tussenstap in het aanpassings-/ gewenningsproces, bovendien kan ik nu alvast oefenen/ beoordelen hoe voor mij het gaspedaal het beste staat t.o.v. het rempedaal, zodat e.e.a. blindelings bediend kan woorden en heel-and-toe ook tot de mogelijkheden gaat behoren.

Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet nu al, dat het gaspedaal iets verder naar links moet en eigenlijk ook iets dieper. Ook het rempedaal maak ik iets groter. (naar links en naar beneden) Beide verbeterpunten komen vrnl. voort uit het feit, dat het zo rechts erg krap is. D.w.z. als mijn rechtervoet staat op de plaats van het normale, nu niet meer functionerende gaspedaal.

O wee degene die comentaar durft te leveren, dat dit niet Alfa gerelateerd is!!!!! :evil:
a) Ik heb gebruik gemaakt van een gaspedaal van een alfa 75. (petje, bedankt! sorry, dat ik het nog niet in een Alfa gebruikt heb :oops: )
b) Dit is een tussenstap naar het rijden in mijn handgeschakelde Alfa's. :!:


:wink:
Laatst gewijzigd door Alessandro op wo mei 07, 2008 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo..... Links gaspedaal!

wo mei 07, 2008 22:19

Ik zie het al dat gaat goedkomen

je weet het moet je nog iets gefreest hebben .................
oei op het mooment wel druk vlak voor de apk

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Projecten”