Eindelijk de SZ van Marc is op de pijnbank geweest en dit keer lijkt alles te kloppen.
In beginsel leek het weer niet goed te gaan, de motor liep veel te arm op de Gotech ECU en toen heb ik samen met Marc en Bart alles tot op de bodem uitgezocht en al snel bleken er te kleine injectoren in te zitten en dat de Gotech ECU ook opnieuw afgeselt moest gaan worden wat een draak van een werk is.
Marc had de Adaptronic 420C ECU nog leggen en die heb ik dan ook weer gebruikt.
Om niet weer heel de motorbedrading te moeten gaan veranderen heb ik een verloop bedrading gemaakt zodat we de bedrading van de motor zo in de verloop stekkers konden klikken van de Adaptronic ECU.
Ook heeft Jan Sleutel de door Marc bestelde grotere injectoren er afgelopen week op de motor gezet en heb ik even grofweg de inspuithoeveelheid afgesteld zodat hij redelijk stationair wil lopen.
Vanochtend rond half 11 zijn we voorzichtig gaan runnen op de testbank met een laag vermogen om de motor een beetje in te laten lopen, ook heb ik de ECU op zelf leren gezet zodat hij zelf het mengsel aanpast en de waarden in de brandstofmap wegschrijft.
Vooral Bart was niet weg te krijgen bij Mn laptop en vraagde me de oren van het hoofd hoe alles in zijn werk gaat met een ECU systeem.
Na pak weg 15 minuten even gestopt om alles in de motor ruimte te inspecteren en dat zag er allemaal goed uit.
Daarna zijn we langzaam wat meer vermogen gaan vragen van de motor en alles klonk ook zuiver aan de motor.
Na ongeveer een uur zijn we over gegaan tot de motor op vol vermogen afstellen, nou afstellen, het was meer even de puntje op de i zetten, in 3 runs stond alles perfect.
Daarna nog wat geprobeerd met het ontsteking tijdstip, maar daar is deze motor erg ongevoelig voor, je kan er makkelijk 5 graden later zetten en vermogen zakt hooguit 3Pk.
De motor bouwt onderuit mooi koppel op en gaat een leuk stukje over de 330Nm heen en het vermogen loopt door tot aan de toeren begrenzer dus je kan hem lekker laten schreeuwen en het blijft gewoon door trekken, maar je kan er ook prime rustig mee rijden en als je het gas er op zet laag in toeren vertrekt hij ook vlot, kortom ik vind dat hij mooi aan het gas gangt.
Even een kort filmpje gemaakt van de laatste runs, blijf het V6 geluid toch Uber vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=8-VFIRtR ... r_embedded