At last opgelost. Even samenvatten.
Zoals eerder gemeld gaf interface van Sander QV aan dat er iets fout was met de lambda, deze vervangen en alle fouten bleven weg + zag je duidelijk in real time uitlezing dat de nieuwe ( eigenlijk men vorige oude met 120000 KM ) schakelde tussen arm en rijk mengsel.
Dit hielp echter niets aan het hoge stationair toerental ( 2000 toeren ).
Via Whizz man en Sander QV diversse tips gekeregen o.a. om de Ecu te resetten, ik wist zelf niet dat deze functie in het interface programma reeds werkte.
Nadien in scherm " Misc and debug" een instelling moest veranderen ( zie hierboven ) en dan de klep moest in lezen volgens de Whizz man methode.
Ik heb echter de klep ingelzen zoals vermeld in het werkplaats handboek op het 916 forum
De werkwijze is geheel gelijk als zou je de gasklep inlezen via de " Examiner".en aan de Whizz man methode echter wat korter ( 30 seconden per stap )
Na test van een 20 tal km en bij iedere stop ( 10 tallen in de file ) +/- 850 toeren stationair
Gelijk maar naar de Midas gereden om CO en lambda te controleren en ...............alles binnen de parameters.
Met dank aan al wie reageerde
PS Interface van Sander QV is een echte aanrader, dit is de derde maal dat ik er fouten kan mee oplossen + zijn ondersteuning is steeds lovenswaardig.
Maar zoals je weet Sander heb ik steeds een nieuw vraagje
Bestaat er voor de 1.5.5. reeds een fout lijst en zijn er ondertussen andere buttons die functioneel zijn?
Chris