Dipje in 't toerental had ik ook met m'n 33 , ben er eigenlijk nooit achter gekomen, tot een paar weken geleden. Daarvoor van alles vervangen/uitgewisseld/gecontroleerd, bougies , lambda sensor , ontsteking module, ecu enz enz niet hielp.
Tot een paar weken geleden op de parkeerplaats van Dierenpark Emmen, wil de auto starten,start niet, nogmaals, start slecht , loopt maar lijkt of die op 3 cilinders loopt grote pluim witte rook achter de auto , denk foute boel, koelvloeistof foetsie en in iedergaval niet onder auto ... dus wss koppakking lek...
ANWB erbij ook deze (chagerijnige) man bevestigde mijn vermoeden, afslepen was in eerste instatie niet mogelijk omdat de dagwaarde van de
auto op dat moment lager zou zijn dan de afsleep kosten ( wel gloeiende gloeiende ) . Toch de man zover gekregen om sleepdienst te regelen (als de auto als nog op de sloop zou belanden kregen we als nog de rekening) en met de sleepdienst naar huis.
Cilinderkoppen gedemonteerd en idd bij een cilinder de pakking doorgeslagen...
in mijn geval na vervanging van koppakkingen (heb beide kanten gedaan) geen probleem meer met dipje in toerental, waarschijnlijk was dit probleem met een compressietest wel naar voren gekomen , wellicht een idee om dit eens te ( laten ) doen.