Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: ... met een Alfa V6.

za okt 31, 2009 08:09

Ik was niet degene die zn licentie gehaald heeft.
De werkgever van die twee,is de broer van mijn werkgever 8)
Wij hadden ook een caravaan naar assen toe,was toch weer een redelijke bak schade uit voortgekomen.
Gistermorgen had ik als laatste bericht gehoord 2 motoren kapot gereden,1 auto aan gruzelementen.

En nu maar weer ontopic:
Dik project remco,als ie af is moet je zeker een keertje langskomen,kunnen we mijn werkgever ook ff beetje plagen(die riep namelijk dezelfde dingen als zonde van de koets,doe je toch niet,andersom zou veel logischer zijn)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: ... met een Alfa V6.

za okt 31, 2009 09:03

1 klant had bij hun een 2 liter 24v in een E30 kapot gereden en daarna ook nog een 325 24v E36, motor zat ramvast... :? Hier zei meneer Molenaar hetzelfde toen hij mijn plan hoorde, zal wel in de familie zitten. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Carbo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 17:35
Locatie: Barendrecht

RE: ... met een Alfa V6.

za okt 31, 2009 20:02

Alfa fans stappen niet in een BMW...
[-X

Geloof niet dit klopt! Rijdt dagelijks in mijn perfecte achterwielaangedreven BMW (pure kwaliteit). BMW snapt dat je in een echte rijdersauto achterwielaandrijving moet hebben dit is Alfa (of Fiat) ergens kwijtgeraakt.

In het weekend is het feest en komt de temperamentvolle Alfa uit zijn hok :driving:

Mooi project!

Gr,
Carl
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: ... met een Alfa V6.

zo nov 01, 2009 10:37

Maak de route van de uitlaat zoals tvr

Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: ... met een Alfa V6.

zo nov 22, 2009 17:36

Van het weekend nog wat vorderingen gemaakt..

Aangezien de auto niet echt netjes is had ik al eerder besloten om hem zelf over te spuiten. Matzwart heb ik een beetje gehad voor mijn auto's op het moment dus moest ik een andere kleur bedenken. Na wat gekeken te hebben naar verschillende grijstinten kwam ik uiteindelijk bij een beige kleur terecht.. Natuurlijk moest het wel een matte kleur worden, poetsen is niks voor mij en het is minder erg als de auto niet 100% strak is. :wink:

Na mijn oude spuitpistool gesloopt te hebben #-o wat me een lelijke vertraging gaf heb ik een ander gekocht en van het weekend maar eens gebruik gemaakt van het goede weer.

De kleur bevalt me wel moet ik zeggen. 8) Is net zo'n woestijn camouflagetint in het echt, Afrikakorps-style. :lol: Met de matzwarte wielen gaat het er wel leip uitzien denk ik. :twisted:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu kan ik weer even wat ruimte maken onder de carport om wat andere dingen te doen. en aan het einde van de week kan ik dan hopelijk de motor en bak erin takelen. Nog even de koppeling werkend maken en dan moet het een heel eind goed komen. Adapter voor op de aandrijfas is getekend en wordt binnenkort even gedraaid, dan kan ik daarna de cardanas opmeten en laten aanpassen. :)

Volgende week meer.... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bassiej
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 16:06

RE: ... met een Alfa V6.

ma nov 23, 2009 11:42

heey vet project ben benieuwt hoe het uitpakt!

Succes :thumbs:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: ... met een Alfa V6.

ma nov 30, 2009 22:37

Inmiddels heb ik de koppeling erop zitten en morgenavond gaat de bak er tegen aan. Heb hem er nu al tegenaan zitten maar herinnerde mij dat de moeren waarmee het koppelingshuis vastzitten nog niet aangedraaid zijn... :oops: ](*,)

Heb ook het stuurhuis vervangen door eentje van een E46, nu heb ik maar 3 omwentelingen lock-to-lock, ipv 4 1/2... :D Hopelijk voelt het dan wat sportiever aan straks.

Moet nog wel even de motorsteunen licht aanpassen omdat ik andere motorrubbers ga gebruiken. wilde eerst de originele gebruiken maar dat gaat toch niet goed komen. Helaas zijn de originele excentrisch, nu moet ik de steunen licht aanpassen. :( Hopelijk kan ik dit morgen ook afwerken.

Woensdag kan dan eindelijk de motor in de auto. krijg ik eindelijk weer wat ruimte... :) vervolgens kan er begonnen worden met het opbouwen van de motor. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: ... met een Alfa V6.

zo jan 03, 2010 18:51

zie nog niks rijden :cry: :lol:

nog vorderingen gemaakt?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: ... met een Alfa V6.

zo jan 03, 2010 20:48

Niet veel nieuws... :oops: Drukke dagen zijn weer achter de rug gelukkig.

Motor hangt er wel in inmiddels. Wacht nu op een spanrol om de distributie te kunnen monteren en verder te kunnen bouwen.
Afbeelding
Afbeelding

Ook is mijn aandrijfas-adapter klaar. Kan nu gaan meten hoe lang de as moet worden en die laten maken. :)
Afbeelding
Afbeelding

en een E46 stuurhuis. scheelt een hele omwenteling lock-to-lock. :P
Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: ... met een Alfa V6.

zo jan 03, 2010 20:55

Aandrijfas LATEN maken remco???

Een BMW heeft een schuifstuk in het midden zitten he,dus met slijpen en lassen kan je em best zelf maken,een paar mm langer of korter is niet zon drama ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: ... met een Alfa V6.

zo jan 03, 2010 21:22

Aandrijfas LATEN maken remco???

Een BMW heeft een schuifstuk in het midden zitten he,dus met slijpen en lassen kan je em best zelf maken,een paar mm langer of korter is niet zon drama ;)
Voor 100 euro heb ik hem op de gewenste lengte gemaakt en gebalanceerd. Kan ik moeilijk zelf voor gaan liggen kl**tzakken... :wink:

Ik heb overigens straks geen rubber donut meer... BMW gebruikt vooraan een donut maar daar komt bij mij nou een kruiskoppeling te zitten. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bassiej
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 16:06

RE: ... met een Alfa V6.

ma feb 15, 2010 12:41

Leuk te zien dat het project voortgang maakt.. Moet eigenlijk zeggen dat ik de v6 motoren van alfa romeo er beter in liggen optisch gezien dan het originele ... De kleur is denk wel een goede keuze.. strippen rolkooi :P

Terug naar “Projecten”