MIBbe

Alfa Romeo 33 1.5IE van Wouter

ma feb 15, 2010 22:54

Hallo Alfafans,

Heb een maandje geleden een alfa romeo 33 1.5IE gekocht met 150000km. Met de bedoeling hem gaan te gebruiken als mijn eerste eigen auto.Zijn nog een boel dingen aan te doen voor hij naar de keuring kan.Heb ook een andere alfa 33 bijgekocht voor onderdelen en die heb intussen al volledig gedemoteerd en al een hoop onderdelen van verkocht die ik niet nodig heb momenteel.

Heb er nog geen goede foto's van gemaakt enkel deze die nog van de vorige eigenaar zijn(was zeer vuil toen):
Afbeelding
Dit is een foto van de alfa 33 die ik bijgekocht heb voor onderdelen en reeds volledig gedemonteerd:
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Hier is een lijstje van dingen die moeten gedaan worden of al gedaan zijn van mijn alfa:

-rechtse spatbord vooraan vervangen omdat de onderkant weggerot was ( heb ik gisteren vervangen met het spatbord van mijn afgebroken alfa)
-voorzetels vervangen ( zijn gescheurt, die heb ik al van de andere alfa maar ga die pas op het einde van het inorde brengen vervangen. Dan kan ik nu nog met mijn werkkleren er gaan inzitten)
-richtingaanwijzer linksvooraan nazien ( lampje is nog goed ik denk een slechte mass)
-linkse dimlicht werk niet (lamje was goed maar heb de schakelaars op het stuur vervangen van de andere alfa en werkt terug)
-olie, oliefilter, luchtfilter, distributieriemen en andere riemen vervangen ( olie en oliefilter is al vervangen. Heb ook een nieuwe open luchtfilterkelk gemonteerd. De riemen vervang ik na de keuring)
-er stond ook een houten stuur en pooknop( ik denk een optie toen want het heeft wel een alfa logo) in dat heb ik ook vervangen met een gewoon orgineel. Ik vind een houten stuur persoonlijk niet mooi

Dit zijn de dingen dat ik verlopig weet maar er zullen nog dingen moeten gebeuren.
Laatst gewijzigd door MIBbe op ma feb 15, 2010 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa Romeo 33 1.5IE van Wouter

ma feb 15, 2010 23:15

Veel plezier met sleutelen en rijden! :P

Mijn eerste auto was ook een 33, erg veel plezier mee gehad en voor het leven besmet met het Alfa virus ben ik bang.. :twisted:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

MIBbe

ma feb 15, 2010 23:42

Dank je! Met wat rij je nu dan als ik dat mag vragen?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 16, 2010 00:35

:oops:

Bmw e30 318i Touring voor dagelijks... Heb gelukkig nog wel een Giulietta, een Alfetta GTV2000 en nog wat andere auto's. :)

helaas geen rijdende Alfa op het moment, en ik ben bang dat daar voorlopig ook nog geen verandering in komt. :(

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa Romeo 33 1.5IE van Wouter

di feb 16, 2010 08:48

Veel plezier met sleutelen en rijden! :P

Mijn eerste auto was ook een 33, erg veel plezier mee gehad en voor het leven besmet met het Alfa virus ben ik bang.. :twisted:
+1.... :lol:
alhoewel ik nu toch echt alfaloos benals je de 250 miniatuurtjes niet meeteld :wink:

en als er vragen zijn, kom maar op... heb zo veel aan 33's gesleuteld dat ik ngo redelijk wat uit mijn hoofd weet :roll:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MIBbe

wo feb 17, 2010 15:07

giuliettaevo Ik vind persoonlijk dat een BMW 3-serie E30 de mooiste bmw dat er ooit is gemaakt maar een sedan of coupé vind ik wel mooier.Maar een touring kan handiger zijn omdat er meer inkan.

alfaqv75 Dank je als ik aan iets niet aan uitkan zal ik je het aan je vragen als dat goed is.

Wouter :wink:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 17, 2010 15:15

Heb ook nog een 4 deurs sedan. :wink: Touring kon ik toevallig goedkoop kopen toen ik aan een andere dagelijkse auto toe was.

Het liefste zou ik weer een 75 rijden voor dagelijks maar dat is met de benzineprijzen niet te doen. En een redelijke 75 voor weinig geld is ook niet zo makkelijk meer te vinden. :(

33's heb ik in bijna alle uitvoeringen wel gehad, maar mijn eerste was toch de leukste. :)

Veel plezier met de jouwe en laat die vragen maar komen her. :wink:

Groeten Remco

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 17, 2010 17:09

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

yea een 33! succes ermee! hij gaat je zeker plezieren!
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 19, 2010 13:03

Succes met de 33! Mooi dat er weer eentje binnen SCARB is.

Neem ook eens een kijkje op www.alfa33club.bbforum.nl !!

Gr. Geert-Jan
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 19, 2010 16:18

Leuk een 33 als beginners auto :D
Ik ben er ook mee begonnen, een 1.3 S en tussendoor nog eens kort een 16V gehad.
Je pakt het wel serieus aan, ben benieuwd naar de eindplaatjes als je straks klaar bent.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

MIBbe

zo feb 28, 2010 00:29

Zit momenteel een beetje vast. Veerpoot linksvoor is de lager volledig stuk. Nu dacht ik die te vervangen met de veerpoot die ik nog had liggen van m'n 1.3IE die ik had gesloopt maar blijkt dat deze maar 3 bevestigingsbouten bovenaan heeft en mijn alfa 33 heeft 4 bevestigingsmoeren bovenaan.Ook is heel de veerpoot anders de demper is van een andere dikte en bij de ene draait de onderste schotel waar de veer opzit op een lager(die bij mij stuk is) bij de andere is die schotel vast. Dan heb ik ook speling op de stuurkogel op de linkse stuurstang. Ik dacht weer zal even de stuurkogel van m'n gesloopte alfa erop monteren maar dat was weer een tegenvaller. De stuurkogel was zeer simpel van de stuurstang aftedraaien maar bij mijn alfa een ander verhaal. Die is gewoon niet lostekrijgen! Heb zelf met een gaspistooltje hem warmgestookt en geen beweging intekrijgen(nog nooit meegemaakt zo vast). Dan wou ik gewoon de volledige stuurarm met de stuurarm van m'n sloopalfa vervangen blijkt dat daar ook verschil opzit. Nu ga ik in de loop van volgende week naar iemand niet ver van mij vandaan een volledige veerpoot + stuurarm van een alfa 33 16v die hij als sloopauto heeft staan voor 50 euro afnemen. Deze blijkt volgens die man ook 4 bevestigingsmoeren te hebben. Ik hoop dat het snel inorde is want wil mijn alfa zo snel mogenlijk inschrijven.

MIBbe

zo mar 07, 2010 21:24

Heb gisteren voor de eerste keer met de auto gereden na ik de veerpoot linksvoor en de stuurstang linksvoor heb vervangen. Ik heb hem van mijn broer tot mijn werk gereden. Auto rijd goed maar de veerpoot dat ik gekocht had van een alfa 33 16v is iets lager en de onderste lager is volledig vastgeroest. Dus heb de veerpoot terug gedemonteerd en morgen een nieuwe lager bestellen en de veer van mijn orginele veerpoot op mijn "nieuwe" monteren. Als dat gedaan is kan ik ermee naar de keuring en als hij goedgekeurd is ga ik hem helemaal mooi maken. Hij heeft al een onderhoud gehad maar de riemen moeten nog worden vervangen. Heb ook een ander interieur liggen dat in goede staat is (van dit interieur zijn de voorzetels gescheurt). Hier en daar moet de lak worden bijgewerkt en wat oppervlakige roest en heb ook een orginele spoiler liggen die erop komt.

Hier wat foto's hoe hij er nu bijstaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wouter :wink:

Terug naar “Projecten”