De 16V is ook zonder kat geleverd zowieso in België dus waarschijnlijk in Italië ook, niet in NederlandIk dacht altijd dat flensaansluiting = kat en schuifaansluiting = middendemper. Als je er vanuit gaat dat een 16v nooit zonder kat is geleverd (?) dan bestaat het 16v spruitstuk dus alleen maar met flens.
Voor wat betreft het oppakken, heb je hem al een keer laten rollen? Valt daar niet nog wat te halen?
Nee ik heb 'm nooit laten rollen, originele sproeierbezetting van een '87 1.7QV 8V nog. Hij pakt wel soepel op, hapert niet, doet niet inhouden maar hij is gewoon wat traag bij lage toeren dat valt voornamelijk op in langzame bochten in 2 omdat je dan toch maar niet terugschakeld naar 1. Dit werd ook altijd genoemd in testen indertijd en als belangrijkste nadeel van een 16v t.o.v. 8v genoemd, dus het zal wel zo horen.
Op dit spruitstuk zit een aansluiting voor een lambda sonde en voor mijn andere project (megasquirt op de 308 V8 ) heb ik een Innovate LC1 wideband lambda meetsysteem liggen, dan kun je het lucht/brandstofmengsel onder het rijden aflezen en dat zal ik dan maar eens op de Sud monteren om te zien of het mengsel bijvoorbeeld niet te arm is bij langdurig volgas rijden, iets dat ik nu nog niet goed durf.