Nou vandaag weer een beetje geknutseld aan de 164...
Ik dacht eerst maar eens een muziekje erin gezien mijn vrouwtje toch wel van een stukkie muziek houd in de auto...
Voor mij is het v6 gezang onder de motorkap al meer dan genoeg , maar goed...
Even gekeken of er wel speakers in zaten , maar helaas...
Nu heb ik hier een leuk setje infinity kappa 6x9 speakers liggen , maar om die te kunnen plaatsen , zal de hoedeplank eraan moeten geloven.
Dus dacht ik vanmiddag , laat ik de boel eens demonteren..
Eerst de bank eruit..
Daarna de hoedeplank eruit...
Zo kan je meteen goed zien waardoor het chassis zo sterk is van zichzelf , overal zit een metalen plaat tussen gelast , zo ook onder de hoedepank
Kon ik daar ook meteen de strip van vastzetten waardoor de rolgordijntjes naar boven komen , die was afgebroken namelijk en als je nu de gordijntjes naar boven trok , kwam de gehele strip/geleider mee omhoog..
De boel goed schoongemaakt
Toen een zwarte montagekit er tussen gekit na alle originele bevestegingsgaten vrij te hebben gemaakt..
En de strip weer gemonteerd en tijdelijk vastgezet met ducktape
De boel ligt nu te drogen en kan er straks weer terug in...
De speakers in de hoedeplank laat ik maar varen , ik vind het toch zonde om de originele plank te verzagen , en daarbij komt ook nog dat ik 2 flinke stukken uit de metalen plaat moet halen anders kunnen mijn speakers niet ver genoeg zakken..
Dus ga ik op zoek naar zo goed mogelijke speakers die op de originele plaats horen , en dat is bij de eerste serie 164 onder de kappen(op de hoedeplank) waar de zijgordels uitkomen.
Alleen zijn die speaker gaten maar heel smal en langwerpig(zal het straks ff opmeten en morgen maar eens kijken of ik wat kan vinden in die maat)
Ook heeft zich een nieuw punt aangemeld , ik heb schijnbaar de goden verzocht toen ik de bovenstaande "rottigheid" foto's plaatste...
Ik zag wat verfbladders en roest , beetje krabben en tadaaa...
valt allemaal nog mee , gelukkig niets onder de skirt voor zover ik die weg kon halen was het hard..
Dus binnenkort maar even een lasser zoeker die daar een stukje in wilt lassen , en aan de andere zijde een stukje in het achterscherm wilt vervangen voor mij..(Iemand hier in de regio misschien

)