Inmiddels weer een stuk opgeschoten. Het vervangen van de fuseekogel en de bovenste draagarm rechts was in 1,5 uur gepiept, inclusief demontage en montage van de veer. Dat viel niet tegen.
Verder had ik nog wat klusjes om de motor wat minder incontinent te maken. Ik heb de klepdekselpakking en de halve maantjes vervangen. Ben alleen helaas vergeten om goed naar de nokkenassen te kijken, nu weet ik nog niet of er wat bijzonders inzit. Ik heb ook de voorste krukaskeerring vervangen want die verdacht ik zelf van de lekkage. Ik wilde het eerst doen met gemonteerde radiator maar dat wordt wel heel krap, dus even de radiator en grille eraf gehaald:
Het losdraaien van de poulie viel nog niet mee. De slagmoersleutel gaat er helaas net niet op als de motor in de auto zit. Dus toen het krachtstuk gepakt, met een arm van ca 70cm moest het toch wel lukken. Ondanks de ingeschakelde (4e) versnelling en strak aangetrokken handrem kreeg ik de motor toch getornd, ik denk dat de koppeling slipte want de wielen draaiden niet. Uiteindelijk heb ik een griptang op de poulie geklemd die klem zat tegen het blok en tot mijn verbazing was dat plotseling voldoende om de moer te kunnen lossen.
Hier nog de oude keerring, was verder weinig aan te zien zag er eigenlijk nog wel goed uit:
De oude keerring eruit gewipt en de nieuwe erin getikt met dop 36 als stempel. Daarna heb ik alles weer terug gemonteerd en geprobeerd om de koeling te ontluchten. Op de buis boven de de inlaat zit een ontluchtingsboutje alleen die kreeg ik niet los. Het lijkt wel een engelse maat want sleutel 13 is te klein en 14 te groot. Mischien 1/2 inch? Anyway stationair warmdraaien ging prima, koeling afgevuld nadat de thermostaat was open gegaan. Daarna de dop erop en wat gereden, toen gooide hij nog wel wat overtollige vloeistof eruit. Bij het volgende ritje liep de temperatuur heel snel naar 115 graden en daarna weer snel terug naar een constante 80 graden. Dus er zat duidelijk nog een luchtbel in. Eerst maar eens een engelse sleutel scoren en dan nogmaals ontluchten.
Inmiddels staat de Giulia weer bij de garage voor de apk. Ik werd vanmiddag gebeld dat er nog twee afkeurpuntjes waren: de afstelling van één koplamp en een remslang aan de voorzijde. Die koplamp wist ik maar kan ik zelf niet afstellen, de remslang heb ik waarschijniljk zelf beschadigd bij het werk aan de draagarmen. Slordig maar het is niet anders. De garage maakt beide punten in orde en dan eindelijk weer 2 jaar apk hoop ik. Het wordt tijd want mijn apk liep tot 13 december, dus op 13 februari krijg ik automatisch een bekeuring heb ik begrepen en daar heb ik geen zin.