Beter laat dan nooit reageren... Een jaar of 3 en twee kinderen verder loop ik tegen het volgende probleem aan. De auto is al sinds 1998 geschorst en heeft sinds deze zomer geen onderdak meer. In verband met chronisch te weinig tijd en het vervallen van de stallingsruimte zoek ik een goed onderkomen of een alternatief om hem rijdend te (laten) maken:
Ik heb dus een Alfasud QO, 19-11-1982 (belastingvrij). KM stand ca. 85.000. Al 17 jaar in bezit en sinds 1998 geschorst. De auto is destijds rijdend gestalt en heeft tot vorig jaar binnen gestaan. In 2007 nog een nieuwe distributieriem opgelegd, gestart en een 10-tal meters in de tuin op en neer gereden. Staat is redelijk, carroserie heeft wat aandacht nodig (het blijft een Sud

), maar is hard genoeg om rijdend te maken zonder volledige restauratie. Ik overweeg nu de auto van de hand te doen omdat ik op korte termijn geen zicht heb op voldoende tijd om hem op te knappen. Maar gezien de emotionele band met deze Sud (eerste auto, zeldzame verschijning op de NL wegen) zoek ik eigenlijk iemand die deze Sud in wat verloren uren weer tot leven kan wekken. Of dat nou op korte termijn (weken / maanden) of lange (meer jaren) is maakt me niet uit. Als ie APK waardig zou zijn ben ik al meer dan tevreden, het gaat dus echt om hem die eerste zet te geven zodat de auto weer zelfstandig mobiel is.