Eindelijk,
na prive in wat rustiger vaarwater terecht te zijn gekomen, de 33 klaar gemaakt voor de apk.
In eerste instantie leek alles goed echter beide fuseekogels en een veerpootlager (wist ik al) waren afkeur.
Nieuwe fussekogels waren zo besteld en via Jorrit in het gelukkige bezit gekomen van twee nieuwe veerpootlagers.
Ook nog een setje verlagingsveren kunnen aanschaffen dus met veel vreugde weer aan t werk.
Bij het loshalen van de veerpoten bleken de onderste veerpootschotels verrot te zijn en van de linkerpoot de bovenste veerschotel ook. Dat was even een tegenvaller maar na hier op t forum een tip te hebben gekregen, kontakt opgenomen met Louis van van Lingen Alfaparts. Louis heeft zijn best gedaan en zodoende een nieuwe veerschotel en twee goede gebruikte kunnen kopen. Louis nog bedankt voor de super prettige wijze van zaken doen, echt een aanrader!
Vandaag alles weer in elkaar geschroefd en lekker dik in t vet zodat vocht en vuil voorlopig geen kwaad kunnen.
Bij het loshalen van de achterveren kwam ik tot de ontdekking dat de schokdempers, rode koni's zijn. Dat is dan weer grappig.
Net gauw naar het apk station en voila zie hier een nieuwe apk.
Nu maar eens kilometers maken en dan in de toekomst de buitenkant aanpakken.
Ik vind wel dat de voorwielen nu behoorlijk veel camber hebben.
Zou dit door de verlagingsveren komen of heb ik iets verkeerd gemonteerd?