roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: 1300 TI, Rosso Amaranto

ma apr 26, 2010 20:58

Ik ben op dreef! Ik heb besloten dat het supertje na september niet meer voor een verse APK zal gaan en als donor gebruikt wordt. Aangezien ik nu ook bijna niet meer in het Supertje rijd, heb ik besloten om alvast wat onderdelen over te zetten.

De TI is nu dus voorzien van dubbele koplampen (vorige week gedaan):

Afbeelding

En ook vandaag weer een "probleem" opgelost.

Even naar Martin Willems gereden om wat stoelen te bekijken en voordat je het weet rijd je zo naar huis :lol: :
Afbeelding

Ik heb ter plekke de bestuurdersstoel geplaatst (even 2 gaatjes extra boren en een paar ferme klappen met een hamer en het pastte op mijn frame), omdat ik 100% zeker wilde zijn dat ik goed zou zitten. En ze zitten echt heerlijk ;))

Het begint nu echt een fijne auto te worden :mrgreen:

(behalve dan dat het even begon te regenen en de ruitenwissers niks deden :shock: )

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

roel
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 24, 2011 17:21

We zijn inmiddels zo'n anderhalf jaar verder en de TI heeft ruim een jaar in de caravanstalling gestaan. Helaas was ik vergeten om er een hoes omheen te doen. Het resultaat: mijn eigen schuurvondst :mrgreen:

Afbeelding

Na een flinke wasbeurt kwam de "normale" wit uitgeslagen lak weer tevoorschijn. Ik was vorig jaar al eens aan het poetsen geslagen, maar dat bleef maar 2 dagen toonbaar.
Ditmaal zou ik het wat beter aanpakken, namelijk met een dual action poetsmachine (DAP 900). Optimistisch als ik was probeerde ik het eerst met het lichtste polijstmiddel (cutting factor 2) van de 3 die ik gekocht had. Het leek echt geweldig.......... totdat ik de wax erop deed. Op slag verdween de dieprode kleur en plopte de witte waas weer tevoorschijn cry

Dan wat verder geëxperimenteerd en uiteindelijk met de grofste aan slag moeten gaan (en daarna steeds fijner). Het resultaat mocht er weer zijn. Zelfs na het aanbrengen van de wax bleef de kleur 8) De auto is in het verleden wel vaker zo gepoetst (1x heb ik toevallig live gezien toen hij nog bij Maranello in de werkplaats stond en ik naar een andere Juul aan het kijken was) en dus is de lak her en der wel erg dun geworden, maar goed het ziet er 1000x beter uit zo!

Afbeelding

Nog wat vergelijkingsfoto's:

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

De totale voorkant ziet er weer lekker uit zo. Gelukkig heeft de TI nu een lekker plekje onder een dichtgebouwde carpoort, dus de zon zal niet veel extra schade meer aan kunnen richten. De vraag blijft natuurlijk wel hoe lang het dit keer mooi blijft (in ieder geval al 2 dagen ;) )
Afbeelding
SCARB nr. 03894

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 24, 2011 19:23

Ziet er goed uit Roel! 8) (ook de kleur!! ;) )

Die namen, komen me bekend voor ook. Ik ken iemand, die dat ook gebruikt. :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

roel
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 1300 TI, Rosso Amaranto

ma okt 24, 2011 19:48

Ziet er goed uit Roel! 8) (ook de kleur!! ;) )
tja, het begint al een heeeeeeel klein beetje te wennen
Die namen, komen me bekend voor ook. Ik ken iemand, die dat ook gebruikt. :lol:
Ja, dat is geen toeval. Het is echt een erg prettige machine :thumbs:

Wat trouwens wel erg leuk was: Het ritje van de stalling naar huis was eigenlijk het leukste ritje tot nu toe :D
De TI stond altijd in de schaduw van het blauwe Supertje, want die was echt knetterhard, bijna oncomfortabel, maar daarom superleuk. De TI bleef altijd wat te comfortabel en zweverig. Nu het Supertje gesloopt is en ik er een jaar geleden voor het laatst in gereden heb EN het feit dat de Berlina ook meer een comfortabele (relatief :wink: ) auto is, is de TI nu wat stugger en dus een wat sportievere beleving!
Er is dus hoop.........
SCARB nr. 03894

Alfa155td
Newbie
Newbie

ma okt 24, 2011 22:31

Ziet er erg goed uit Roel!! =D>
Wat een eer heb je dan van je werk he, met zo'n project :) 8)
Tijdelijk zonder eigen Alfa ....
http://www.pavone-carcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Projecten”