Beste Alfisti,
Eindelijk is het dan zover! Laat ik mijn project maar als volgt noemen: Mijn Junior wordt weer opgelapt!
Het plaatwerk is afkomstig van een Alfa-rode Alfa 145 QV die Koebergen in onderdelen aanbood. 5 weken terug wezen kijken, en het zag er opzich nog allemaal helemaal goed uit op de lak na (verkleurd, roze). Het een en ander besproken en afgesproken.
In de tusssentijd bij de plaatselijke sloop nog een koplamp en knipperlicht op de kop weten te tikken.
Twee weken geleden kon ik terecht om de boel recht te laten trekken, vervolgens de spullen opgehaald bij Koebergen en direct doorgereden naar het schadebedrijf die het plaatwerk er weer gemonteerd heeft. De auto is weer in rijdbare staat. Heerlijk om weer in m'n Bella te kunnen rijden en genieten . Alles is keurig netjes gemonteerd en afgewerkt.
Vorige week is de scheur in de bumper gerepareerd, en vandaag weer strak gemaakt en bij geschuurd.
Verder is vandaag het plaatwerk van de neus in de grondverf gezet. Gelijk zijn zijkanten zowel links als rechts helemaal schadevrij gemaakt en in daar waar nodig in geplamuurd en in de grondverf gezet. In princiepe is-ie nu helemaal spuitklaar, dus volgende week is-ie weer rood. (Foto's volgen nog!)
Verder bleek er na de regenbuien van deze week vocht in de rechterkoplamp te zitten, de lap die ik bij de plaatselijke sloop uit een oudere 145 heb gehaald. Deze wordt volgende week ook even dichtgekit en opnieuw 'gebakken' in de oven.
Omdat het rubberen deel van de luchtbuis (tussen luchtfilter en luchtmassameter geschreurd is, wil ik deze vervangen (nu tijdelijk dicht getaped). Ik hoorde van verschillende kanten dat ze regelatig kapotscheurden, dus uit voorzorg maar een nieuwe gekocht bij de dealer. Nu vraag ik me af of het eenvoudig te de- en monteren is. Aan de beide zijden zit-ie van met metalen ringen. Aan de kant van de luchtfilter zit de ring met een schroefje vast, maar aan de kant van de luchtmassameter zit een andere ring. Is deze eenvoudig los te krijgen en te hergebruiken, of moet je 'm met een nieuwe ring monteren?
Tot slot heb ik het volgende geconstateerd:
Aangezien ik een LPG G3 installatie heb, zou deze na het starten op benzine over moeten gaan op gas. Echter lijkt het er op alsof-ie wel over probeert te gaan op gas, maar het niet lukt. Je hoort van die tikken is een 'zuigende ronk', maar als het niet lukt blijft-ie op benzine gaan. Slechts korte stukjes heb ik op gas kunnen rijden, maar gek genoeg gaat-ie weer terug over op benzine. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ciao,
Jean-Luc