Bleek dat mijn contactslot gewoon zijn beste tijd heeft gehad. Dus een ander contactslot en de stuurdraad via het extra startrelais geschakeld en met het doordraaien van de sleutel startte zowaar de motor.

Nu kan ik me dus richten op nog 2 brandende lichtjes, koelwater , misschien het niveau. ???
En het andere lampje is het remmenlampje, ik denk zelf te weinig remvloeistof, maar dat moet ik nog even uitsluiten door bij te vullen
De bedrading aan de linkerkant van de wagen leg ik ook over, omdat deze aansluit met de stekkerverbinding voor achter het dashboard.
Dit zal ook voor de rechterkant gelden denk ik, omdat nu mijn achterlichten maar half functioneren.
Tevens zit er nog een probleem in de linkerkoplamp,.. deze heeft stadslicht en grootlicht, maar heen gewoon licht, dus even kijken hoe en wat, H4 lampje al vervangen maar mocht niet baten. zekering
was het ook niet, stekkerverbinding maar eens controleren, heeft het al wel gedaan.
Dat was het even voor het elektrisch gedeelte.
Van de techniek wordt het een en ander nog overgebouwd uit onze Grigio 75, waarschijnlijk gehele uitlaat behalve einddemper.
Castorkogels met de gele koni's, nu verlagingsveren onder de zwarte 75, maar we gaan even kijken wat er onder de grigio zit, zolang ze er nog staat.
Wat is er al wel gedaan aan
Algemeen onderhoud
Motor warm laten draaien, olie afgelaten (flinke zwarte derrie kwam eruit), oude oliefilter eraf, kwam lkkr makkelijk los.
Carterstop er weer op met nieuw koperringetje.
Nieuw oliefilter geplaatst zoveel mogelijk proberen vullen met olie en de afsluitring beetje met de nieuwe olie ingesmeerd.
Dan motor verder aangevuld met Valvoline 10w60 synthetic blend, waarom?? omdat ik deze olie voor een goede prijs kon inkopen en omdat ik me wat ingelezen heb hier op het forum. een 10w60 is een goede olie voor de 2.0 ts blokken.
Champion bougies liggen klaar om gemonteerd te worden, ik kreeg van Arese de mededeling dat deze op het moment beter zijn dan de golden lodge, welke ik in mijn rode 75 ts heb zitten.
Benzinefilter vervangen
De uitlaatrubbers vooral aan de einddemper vernieuwd, boven de steekas was het rubber goed uitgedroogt.
Uitlaat hangt mooi strak, bij tijds kijken of we het csc spruitstuk en voorpijp over kunnen zetten op deze 75 vanaf de grigio.
euhm dan worden de banden nog vervangen voor de falken nieuwe banden, de ronals blijven voor nu. eerst de basis in orde maken en op naar een voorzichtige keuring

Zien we daarna wel wat we daarvoor weer moeten doen,
Plan voor de winter klaar, dus heb niet heel lang meer.
Voor je het weet zitten we weer onder de kerstboom of kalkoen te snijden met ons jaarlijks bestek.

wordt vervolgd en de foto's komen ... ............... er wel een keer op.