Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Alfa SZ op de pijnbank

za feb 11, 2012 14:02

Ik ga dit zeker regelmatig volgen.
Trouwens gaan jullie ook de kunststof (Modar) bodypart demonteren?
Ik heb (had) een DVD waar ze bij Zagato allerlei reparaties uitvoerden aan paneeldelen.
Ook aan het achterpaneel. Deze verwijderde ze door eerst met een decoupeerzaag het grootste deel van het paneel weg te zagen (vlak langs de randen).
Het laatste trokken ze los en een staaldraadje (zelfde methode als je een voorruit lossnijdt).

Zou dit niet kunnen zonder een gat in het paneel te snijden?
Afbeelding
Een kan buiten en de andere kant van de snijdraad in de kofferruimte.

Ik ken iemand die heeft de dorpels zo losgesneden en weer gemonteerd.
Volgens hem was het een fluitje van een cent.

Het monteren van het kunststof deel deden ze door eerst het metaal van de body schoon te maken, dan met de kwast "protected paint" aan te brengen en daarna met een grote Sikaflex spuit een hele dikke kitrand aan te brengen. Die delen leken carosseriedelen leken niet meer verzinkt te zijn.

Ook vind ik de foto's meevallen. Ik zie geen grote doorgerotte plekken. Wat laat je eraan doen?
Alleen schoonmaken en weer in de protectie of nieuwe delen maken en erin lassen?

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1186
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

RE: Alfa SZ op de pijnbank

za feb 11, 2012 19:46

Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Alfa SZ op de pijnbank

za feb 11, 2012 20:10

Denk t niet Dave, de auto uit jou link is ene zonder NL registratie, de auto uit dit topic heeft een NL kenteken. :wink:

Grtz,fRank

PS zag dat Ron ook een had staan nu?

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1186
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

RE: Alfa SZ op de pijnbank

za feb 11, 2012 21:08

Kan ondertussen natuurlijk al een Nederlandse kenteken gekregen hebben...

"PS zag dat Ron ook een had staan nu?" : Jep, de derde geproduceerde, very special :wink:
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

za feb 11, 2012 21:34

Kan ondertussen natuurlijk al een Nederlandse kenteken gekregen hebben...

"PS zag dat Ron ook een had staan nu?" : Jep, de derde geproduceerde, very special :wink:
Dat zou niet stroken met het kentekennummer... NL heeft voor nwe uitgifte kentekens al een hele tijd tweecijfers-drieletter-cijfer combi. :wink:

Zou kunnen dat het een her-import is en de wagen zn originele NL kenteken van de eerste keer heeft terug gekregen (op verzoek)

Grtz,fRank

Ja, dacht ik een vroege had met #044 maar #0003 lijkt me de eerste die officieel uitgegeven is?

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3004
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Alfa SZ op de pijnbank

zo feb 12, 2012 01:02

Even afgezien van de claim "gekocht van eerste eigenaar uit België" (want dat kan ook een geëmigreerde Nederlander zijn), de advertentie is van 27-8-11 en volgens de RDW is de datum aanvang laatste tenaamstelling van de SZ van dit topic 23-7-11. Dus het is niet dezelfde ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

bertGTV6
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di mei 22, 2007 09:32
Locatie: DRACHTEN

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

zo feb 12, 2012 15:53

Ik ga dit zeker regelmatig volgen.
Trouwens gaan jullie ook de kunststof (Modar) bodypart demonteren?
Ik heb (had) een DVD waar ze bij Zagato allerlei reparaties uitvoerden aan paneeldelen.
Ook aan het achterpaneel. Deze verwijderde ze door eerst met een decoupeerzaag het grootste deel van het paneel weg te zagen (vlak langs de randen).
Het laatste trokken ze los en een staaldraadje (zelfde methode als je een voorruit lossnijdt).

Zou dit niet kunnen zonder een gat in het paneel te snijden?
Afbeelding
Een kan buiten en de andere kant van de snijdraad in de kofferruimte.

Ik ken iemand die heeft de dorpels zo losgesneden en weer gemonteerd.
Volgens hem was het een fluitje van een cent.

Het monteren van het kunststof deel deden ze door eerst het metaal van de body schoon te maken, dan met de kwast "protected paint" aan te brengen en daarna met een grote Sikaflex spuit een hele dikke kitrand aan te brengen. Die delen leken carosseriedelen leken niet meer verzinkt te zijn.

Ook vind ik de foto's meevallen. Ik zie geen grote doorgerotte plekken. Wat laat je eraan doen?
Alleen schoonmaken en weer in de protectie of nieuwe delen maken en erin lassen?
Om het goed te doen ga ik de kuntstofdelen wel demonteren (met een glassnij draad)
De optie decoupeerzaag ga ik pas gebruiken als het niet meer lukt met het glassnijdraad, ik wil de panelen zoveel mogelijk heel houden.
Volgens mij zijn de panelen gekit met ruitenkit, de zwarte primer die je kunt zien aan de binnenkant van de panelen, komt sterk overeen met de primer die gebuikt wordt bij ruitenkit.(ga ik ook weer gebruiken is het sterkst)
Overigens men hield wel van kitten, bij de ramen zijn centimeters dikke lagen kit gebruikt, en toch zaten de ramen nauwelijks vast, hier is waarschijnlijk de lekkage onstaan.
Met als gevolg vocht onder de kit, werd dus bijna niet droog, de rest kunnen we wel raden........
Alle aluminium- en stalendelen worden gestraald en in de epoxyprimer gezet.
Bij het vooraam moet gelast worden en aande a beneden bij de deursponning en b stijl.

Groet Bert

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Alfa SZ op de pijnbank

di feb 14, 2012 00:36

de carrosseriedelen zijn geplakt, maar er zitten af en toe metalen verbindingetjes tussen de twee delen, dus soms zal je een zaagje moeten gebruiken.

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

RE: Alfa SZ op de pijnbank

di feb 14, 2012 19:02

daarom duurt het soms ook wat langer met doorsnijden.

bert gebruikt een getande/gekartelde pianosnaar ipv de gladde.pianosnaar.

maar met dit soort projecten gaat het met bert zijn eigen gtv6 weer een stapje langzamer.

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Alfa SZ op de pijnbank

do feb 23, 2012 14:08

Dit is een serieuze klus zie ik.
En eng om te zien als mede SZ-eigenaar. :-)
Ik kan alleen maar duimen dat het er bij mij beter uit ziet, maar je weet het pas zeker als je de ramen eruit haalt en dat doe je liever niet.

Veel succes en ik blijf dit draadje volgen.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

do feb 23, 2012 16:05

Volgens mij zijn de panelen gekit met ruitenkit, de zwarte primer die je kunt zien aan de binnenkant van de panelen, komt sterk overeen met de primer die gebuikt wordt bij ruitenkit.(ga ik ook weer gebruiken is het sterkst)
Groet Bert
Gebruik aub geen ruitenkit, ruitenkit is voor ruiten en niet voor carrosseriedelen.
Beter een goede 1 of nog beter 2 componentenlijm gebruiken.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

do feb 23, 2012 18:33

Dit is een serieuze klus zie ik.
En eng om te zien als mede SZ-eigenaar. :-)
Ik kan alleen maar duimen dat het er bij mij beter uit ziet, maar je weet het pas zeker als je de ramen eruit haalt en dat doe je liever niet.

Veel succes en ik blijf dit draadje volgen.
de kans is zeer groot dat die van jou er ook zo uitziet.
want die van jou heeft waarschijnlijk ook al de nodige regen kilometers achter de kiezen.
of gewassen met de hand.

het is eigenlijk water wat achter de rubbers blijft hangen
Laatst gewijzigd door kj gtv6 op vr feb 24, 2012 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Alfa SZ op de pijnbank

vr feb 24, 2012 11:31

Zeer zeer knap dat jullie deze panelen en zo goed afkrijgen.
Je zult zien dat je er straks een geweldige auto aan overhoud.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

vr feb 24, 2012 16:10

Zeer zeer knap dat jullie deze panelen en zo goed afkrijgen.
Je zult zien dat je er straks een geweldige auto aan overhoud.
Afbeelding
dat hoop ik ook ja

we doen het nu helemaal goed en gaan nu dus overal kijken.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alfa SZ op de pijnbank

vr feb 24, 2012 16:35

Ik ben benieuwd of je nog meer vindt. (Ik hoop het niet natuurlijk, maar die deurstijl is wel even schrikken zeg :shock: .)

Succes.

Terug naar “Projecten”