Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: Alfa SZ op de pijnbank

vr mar 09, 2012 19:50

En polymeerkit? Ik gebruik in mijn werk vaak polymeerkit van Zettex
Dit is zulke onwijze kit dat het mischien de moeite loont voor jullie om
eens te proberen op een proefdingetje ofzo.
Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

vr mar 09, 2012 22:04

Ik ga dit zeker regelmatig volgen.
Trouwens gaan jullie ook de kunststof (Modar) bodypart demonteren?
Ik heb (had) een DVD waar ze bij Zagato allerlei reparaties uitvoerden aan paneeldelen.
Ook aan het achterpaneel. Deze verwijderde ze door eerst met een decoupeerzaag het grootste deel van het paneel weg te zagen (vlak langs de randen).
Het laatste trokken ze los en een staaldraadje (zelfde methode als je een voorruit lossnijdt).

Zou dit niet kunnen zonder een gat in het paneel te snijden?
Afbeelding
Een kan buiten en de andere kant van de snijdraad in de kofferruimte.

Ik ken iemand die heeft de dorpels zo losgesneden en weer gemonteerd.
Volgens hem was het een fluitje van een cent.

Het monteren van het kunststof deel deden ze door eerst het metaal van de body schoon te maken, dan met de kwast "protected paint" aan te brengen en daarna met een grote Sikaflex spuit een hele dikke kitrand aan te brengen. Die delen leken carosseriedelen leken niet meer verzinkt te zijn.

Ook vind ik de foto's meevallen. Ik zie geen grote doorgerotte plekken. Wat laat je eraan doen?
Alleen schoonmaken en weer in de protectie of nieuwe delen maken en erin lassen?
Om het goed te doen ga ik de kuntstofdelen wel demonteren (met een glassnij draad)
De optie decoupeerzaag ga ik pas gebruiken als het niet meer lukt met het glassnijdraad, ik wil de panelen zoveel mogelijk heel houden.
Volgens mij zijn de panelen gekit met ruitenkit, de zwarte primer die je kunt zien aan de binnenkant van de panelen, komt sterk overeen met de primer die gebuikt wordt bij ruitenkit.(ga ik ook weer gebruiken is het sterkst)
Overigens men hield wel van kitten, bij de ramen zijn centimeters dikke lagen kit gebruikt, en toch zaten de ramen nauwelijks vast, hier is waarschijnlijk de lekkage onstaan.
Met als gevolg vocht onder de kit, werd dus bijna niet droog, de rest kunnen we wel raden........
Alle aluminium- en stalendelen worden gestraald en in de epoxyprimer gezet.
Bij het vooraam moet gelast worden en aande a beneden bij de deursponning en b stijl.

Groet Bert
Aluminium en epoxyprimer :cry:

denk dat je in de snelheid dit getyped hebt maar dat gaat natuurlijk niet he :wink:

bertGTV6
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di mei 22, 2007 09:32
Locatie: DRACHTEN

RE: Alfa SZ op de pijnbank

za mar 10, 2012 00:16

Nee voor alluminiumdelen gebruik ik een etsende primer

Gebruikersavatar
Yuri166
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 23:43
Locatie: 's Gravenwezel (B)
Contacteer: Website

RE: Alfa SZ op de pijnbank

za mar 10, 2012 05:51

Eigenlijk moet het beide. Om aluminium goed te beschermen moet je eerst etsprimer gebruiken, maar dat is voor een goede hechting, de laag epoxyprimer die je er over heen doet zorgt voor de afsluiting.
Zo doen we het in de luchtvaart ook.
1993 Alfa Romeo RZ (Project)
2000 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v Super
1992 Alfa Romeo 155 2.5 V6 (Verkocht)

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: Alfa SZ op de pijnbank

za mar 10, 2012 09:30

Epoxyprimer mag nooit over washprimer :!:

hecht niet ,niet doen :!:

Bert ,dacht al dat je het in de snelheid getyped had :wink:

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Alfa SZ op de pijnbank

ma mar 12, 2012 15:48

Beetje laat, maar ik heb SZ #042.

Mijn achterruit is bij de vorige eigenaar (Ed v/d Beek) ooit kapot gegaan en is toen vervangen door 1 v/d allerlaatste originele ruiten.
Ik ga er even van uit dat er toen iig geen roest was, anders had Ed dat wel aangepakt.

Het ziet er allemaal heel erg uit, maar de roest valt nog wel mee. Nou ja, eht is te fixen allemaal.
Daarna het plaatwerk weer netjes monteren en zorgen dat het er nooit meer af moet lijkt me nog het lastigste.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Alfa SZ op de pijnbank

ma mar 12, 2012 16:01

Ik heb sz nr 45

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Alfa SZ op de pijnbank

ma mar 12, 2012 17:26

En ik #44... :lol:
Naar goede Italiaanse logica is t dan wel chassisnummer 00000003 trouwens... :?

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

RE: Alfa SZ op de pijnbank

di mar 13, 2012 20:36

vandaag bij de post.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zal fantastisch klinken onder de SZ

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Alfa SZ op de pijnbank

di mar 13, 2012 20:58

Ik kan het net niet lezen wat voor merk het is. In ieder geval geen CSC.
Het ziet er serieus uit.

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

RE: Alfa SZ op de pijnbank

di mar 13, 2012 21:03

Die is dus 'wel' aangekomen ;-)

Merk is trouwens SuperSprint, fraai!
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Alfa SZ op de pijnbank

di mar 13, 2012 23:16

wat is de diameter van die pijp?

leuke uitlaatje trouwens :lol:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6926
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa SZ op de pijnbank

di mar 13, 2012 23:44

Supersprint klinkt meestal wel erg lekker... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Alfa SZ op de pijnbank

wo mar 14, 2012 13:37

Mooie uitlaat idd.
Is dat zonder kat?

O wacht :

€ 1.872,00 + VAT
(€ 2.265,12 VAT included)
Front kat R.- L.
cod: 755232

Blijkbaar met kat's dus.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

do mar 15, 2012 18:28

Mooie uitlaat idd.
Is dat zonder kat?

O wacht :

€ 1.872,00 + VAT
(€ 2.265,12 VAT included)
Front kat R.- L.
cod: 755232

Blijkbaar met kat's dus.
inderdaad harry,

met race kats. volgens mij celler 200.

zo heb ik een mooie uitlaat ter vervanging en geen problemen met de apk.

Terug naar “Projecten”