Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso

do apr 26, 2012 18:58

om hier maar eens het 116 gedeelte op peil houden.....
toch maar hier een klein topic opgestart over mijn sedan uit 1980, grotendeels ctrlr-c-ctrl-v van 116 forum 8-[
waarmee ik eerst vooral met techniek bezig ben om de auto weer fatsoenlijk rijdend te maken..
het plaatwerk wou ik later mee aan de gang..als ik weet wat ik precies wil met de auto..
Ik heb de auto wel rijdend gekocht, maar na ongeveer een half jaartje is het diff kapot gelopen..
geeft me daarbij wel de gelegenheid om alles rond de achteras op te frissen...plus de rest..

het doel van de auto is dat die voorlopig gewoon nog origineel blijft, geen v6 erin, kooi of andere dingen...
ik gebruik de auto voorlopig eigenlijk ook echt als oldtimer danwel als mooi weer auto..

plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

op ssar 2011:
Afbeelding
hier is wel goed te zien dat mijn Fet aardig laag ligt t.o.v. de rest..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Richard75 op do apr 26, 2012 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Richard75
Guru
Guru

RE: Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso

do apr 26, 2012 18:59

een van de eerste dingen die ik heb gedaan was de tellerunit uit elkaar gehaald, en matzwart gespoten..
de tijgerprint/houtlook vond ik wel zo lelijk :oops:
plus ik zag op marktplaats een zwarte unit te koop staan dus ik dacht : dat kan ik ook !
ook deed het klokje het niet, en wat controle lampjes en tellerverlichting deden het niet..

voor
Afbeelding

na alle contactjes nagelopen en alle lampjes verv. weer terug gebouwd.
van het klokje lag het stekkertje eraf, en dat heb ik er maar afgelaten, het klokje produceerde me toch iets teveel lawaai ::-)
Afbeelding

Richard75
Guru
Guru

do apr 26, 2012 19:00

ook was het rubber rond de tankdop helemaal weggevreten, hier had ik nog een nieuwe voor kunnen vinden !
het scheelt wel iets, maar bij hoosbuien komt er nog steeds regenwater via het tankklepje naar binnen :neutral:
het gaatje onder in bij het spatbord is wel vrij van vuil...maar lekker is het niet..hoe ervaren andere sedan rijders dit?
Afbeelding

Richard75
Guru
Guru

do apr 26, 2012 19:08

na ongeveer een half jaar rijden is het diff kapot gegaan..
ik heb daarna de bak eronder uit gehaald met de Dion nog op zijn plek, maar echt fijn werken was dat ook niet.
De bout waar de bak mee vast hangt aan de carroserie zat vastgeroest in de bus, dus moest worden door gezaagd..
het hele watt-stangen stelsel los gehaald op plaats te maken voor de zaag, wil de wybert er ook niet af, raad eens:
die zat ook vastgerot op de Dion-as :? fijn als mensen ergens een beetje vet aan doen tijdens montage :mrgreen: ..

Afbeelding
:schrik:

Afbeelding
Afbeelding
dat witte wat je her en der ziet van onder is primer :roll: , ziet er niet uit zo maar beter als blank staal :lol:

Afbeelding
rotte inbusbouten zijn ook altijd prettig,
gelukkig hebben ze tegenwoordig snijdoppen die je eroverheen mept en dan vast bijten bij losdraaien, ideaal !
Afbeelding

maar ik heb vandaag toch besloten de complete Dion eronder vandaan te halen..
moet eigenlijk ook het voorste Dion rubber vervangen en het is misschien makkelijker alles zo 1 een terug te zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

trouwens meteen gekeken naar het dion as rubber...
is het de bedoeling dat ik die metalen ringen hergebruik of überhaupt terug plaats?
het lijken mij tenminste losse ringen die het rubber opsluiten?

Afbeelding
onder

Afbeelding
boven

Afbeelding
nieuwe rubber

opa (arese) heeft mij namelijk alleen dit losse rubber meegegeven,
meestal als er iets bijkomt dan weet hij dat nog wel :__: ::-)

zo lijkt het oude rubber nog best wel ok, maar met een band ijzer duwde ik de Dion makkelijk op en neer...
denk dat de bus ook niet meer lekker vastzit in het rubber..

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

do apr 26, 2012 20:17

richard,

wat een geweldige alfetta, het mooiste model van de alfetta, echt mooi, veel plezier ervan :lol:
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Richard75
Guru
Guru

di mei 01, 2012 16:15

thanks Toni, heb er ook wel plezier van, nu iets minder :roll: :lol:

om het wtf-moment compleet te maken : :evil:

Afbeelding

de andere bak heeft de dikke inbussen tbv van de bevestiging van de steekassen....
en de bak komt wel van een 2l gtv af, ik snap er geen klote van...en kan mijn steekassen ook niet monteren nu..
de dikke bouten passen niet door mijn steekassen..omboren gaat ook niet...

ik kan wel proberen de flensen los te halen en om te zetten..
alleen hebben mijn oude last van slijpselschade, gewoon kapot dus.. :roll:
en de rechter wou niet uit het deksel, maar kan ook de complete deksel overzetten van iets anders...
maar hoe kan dit? om die flensen te gebruiken moet je toch ook turbo/v6 lagers in je deDion hebben lijkt me..

Afbeelding
Afbeelding

wat nu? kom er ook lekker op tijd achter zo voor het weekend :neutral:

Terug naar “Projecten”