Gebruikersavatar
bricefromparis
Junior Member
Junior Member
Berichten: 90
Lid geworden op: do mei 15, 2008 23:48
Locatie: Paris
Contacteer: Website

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 04:05

We blijven bezig, nu er ook aan gedacht om de veerpoot zelf op de foto te zetten:
Afbeelding
what is that for sort of shock absorber ? :shock:
www.carb.fr

Om een beter overzicht van u 33 te hebben vul dan het hieronder vermelde formulier in !
http://pagesperso-orange.fr/alfaromeo33 ... r_1553.htm

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 09:05

Judging by the construction it's a regular base, modified with some universal springs and hight adjusters.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 09:14

Judging by the construction it's a regular base, modified with some universal springs and hight adjusters.
Et pour les français : En observant la construction apparament c'est a partir d'une base conventionelle (de série) modifiée avec des ressorts universels et eppaisseurs de hauteur . :wink:

Depardieu ; il est bienvenue en Belgique pour payer des impôts ! Hollande n'était pas bienvenue en Belgique et encore moins avec ces taxes irrationnels pour les bières Belges ! Vive Sarkozy ! :twisted:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 12:02

Bier en belasting, dat gaat niet samen :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 12:03

Dat zijn stugge voor veren! Zo'n paar top mounts kun je blanco ongeboord krijgen voor 100 euro ex. Ik heb daar nu een paar van maar ik gebruik origineel type grote veren omdat bij straatgebruik deze top mounts nog al snel slijten als ook het gewicht van de auto er op leunt.
http://www.compbrake.com/suspension/top ... mit=50&p=3
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 13:13

Voor Zandvoort werkt het best goed, alleen op Assen heb ik bij het uitkomen van Ruskenhoek door naar Stekkenwal dat ze wat begint te stuiteren op de voorwielen.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 13:47

Dus te stug voor de dempers?
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 13:49

De vraag is of de dempers te stug zijn, of de veren te stug.
Ieder heeft zo zijn idee over, vooralsnog staat ze er prima op in de stalling :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 14:43

De vraag is of de dempers te stug zijn, of de veren te stug.
Ieder heeft zo zijn idee over, vooralsnog staat ze er prima op in de stalling :wink:
Als ik dan mijn idee mag spuien 8) die veren lijken mij te stug voor een boxer voorzijde, ook voor een racer. Ik weet niet welke demper je hebt maar er is zeker een echte race demper voor nodig want een straatdemper als een Koni geel kan deze niet aan.
Onderstaand een foto van een Intrax RSA demper onder een redelijk succesvolle Engelse racesprint, die veren zijn zowat 2x zo lang dus slechts half zo stug. Mooie dempers overigens, met een extra geleidings buis zoals ook de allereerste Suds hadden met de upside down demper om de zijdelingse krachten van een McPherson poot op te vangen. Ik zou best honderden euro's over hebben voor een paar van deze dempers, helaas kosten ze 2000. Voor mijn nieuwe project gebruik ik grote origineel diameter veren en onderste veerschotels, wegens de asymmetrische onderste veerschotel wordt de zijdelingse kracht op de demper in elk geval bij rechtuit rijden gecompenseerd. Bij de kleinere veren is dat niet het geval omdat de lijn van de top mount naar het midden van het loopvlak van de band, anders is als de lijn door de veer (lagerhuis zit zijdelings aan de poot geschroefd) waardoor er constant een zijdelingse kracht op de zuigerstang van de demper is. Hoewel dat bij mijn blauwe Sud eigenlijk al jaren goed gaat, dus...
http://www.intraxracing.nl/merken/alfa- ... f5587-rsa/
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bricefromparis
Junior Member
Junior Member
Berichten: 90
Lid geworden op: do mei 15, 2008 23:48
Locatie: Paris
Contacteer: Website

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 15:46

Judging by the construction it's a regular base, modified with some universal springs and hight adjusters.
Ok bedankt for de anthwort.
Ik heb 2 keer met geele koni and it work niet long 40 000kms and dan doet !
Ik will graag rij met bilstein B6 or B8 maar it is niet remakt voor de 33, meschrien iemand heft an idea voor a copy of de voor van de Geel Koni in Bilstein ?
Voor de rest it's a supper verek op youw 33 ! :P
www.carb.fr

Om een beter overzicht van u 33 te hebben vul dan het hieronder vermelde formulier in !
http://pagesperso-orange.fr/alfaromeo33 ... r_1553.htm

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 16:41

Judging by the construction it's a regular base, modified with some universal springs and hight adjusters.
Ok bedankt for de anthwort.
Ik heb 2 keer met geele koni and it work niet long 40 000kms and dan doet !
Ik will graag rij met bilstein B6 or B8 maar it is niet remakt voor de 33, meschrien iemand heft an idea voor a copy of de voor van de Geel Koni in Bilstein ?
Voor de rest it's a supper verek op youw 33 ! :P
Ton Neérlandais est meilleur que le premier Belge : Elio le Pipo :wink:

Z'n Nederlands is beter dan onze 1e minister : Elio de Pipo :!:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

wo dec 19, 2012 18:02

Daar noem je ook wel iemand natuurlijk.... :lol: :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

zo jan 20, 2013 22:26

Vandaag eens de deuren van de container open getrokken, auto in de werkplaats gezet en begonnen met de grote wisseltruc met de stoelen.
Bestuurdersstoel is nu een verschuifbare passagiersstoel geworden en er is een (voor mij) nieuwe bestuurdersstoel gekomen.

Langere rugleuning, betere zijdelingse steun, en een frisse(re) FIA keur:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En eventjes de spoiler voor de kofferklep er voor de sier op gezet:

Afbeelding

Daarnaast de accu uit de parafanbak gehaald en een mooi plekje voor gezocht achter de passagiersstoel.
Meteen gekeken hoe de koelwaterslangen kunnen lopen zodra de kachel eruit is.
Met deze paar kleine aanpassingen, zou toch wel weer wat voordeel behaald kunnen worden qua gewichtsverdeling en zo laag mogelijk zwaartepunt;
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

ma jan 21, 2013 08:46

en zo laag mogelijk zwaartepunt;
niet met die zware dakspoiler :lol: :lol: :wink:

blijft erg leuk hylke!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: 33 1.7 QV (type 2)

ma jan 21, 2013 08:47

Weegt nog best wat inderdaad, vraag mij ook af of hij blijft zitten :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Projecten”