do feb 14, 2013 00:12
Stilletjesaan heb ik de auto wat verder afgewerkt.
De velgen heb ik lichtjes laten stralen en spuiten. Het centrale sleepoog waarmee de racewagens uit de grindbak werden getrokken heb ik laten hermaken. De juiste Cb antenne heb ik gevonden en 90% van de originele bestickering zit terug op de wagen. De meeste stickers hebben we exact kunnen namaken door de lichte aftekening in de oude lak.
De stickers van de Union Mécanisée (het veiligheidsteam van Spa Francorchamps) heb ik laten maken bij de originele drukkerij.
De zoektocht naar foto's en informatie bij onze waalse buren verloopt erg moeizaam maar toch heb ik al enkele period foto's o.a. van tijdens een Alfasud Sprint cup.
Een zak cement behoorde tot de uitrusting om de olie op het wegdek te absorberen, vandaar ook de cementspatten op de achterkant van de auto.
Boeiend is ook dat dit één van de allereerste productie Sei's is gemaakt op 19 maart 1979 en onmiddellijk verkocht aan Alfa Romeo Benelux in Zellik. Volgens het onderhoudsboekje stonden er halweg 1980 reeds 20000 km op de teller. De wagen deed dienst tot in 1982 als directie en testwagen en werd nooit ingeschreven. Kilometerstand vandaag is 44000...
Er zijn ook 2 originele motorkapsteunen; de eerste om de motorkap normaal open te zetten, de tweede om de motorkap halfopen te zetten; bedoeld voor in de showroom.
Naar verluidt werden de wagens voor het eerst ingezet met de F1 Grand Prix van 1983 en werden verkocht via de lokale dealer in de loop van 1988 om plaats te ruimen voor rode 75's turbo en Amerika's.
Zonde dat Spa Italia 2013 werd afgelast want ik had een mooie comeback voorzien na 25 jaar afwezigheid!
Wie kan ik enkele foto's sturen om ze hier op het forum te posten?
Momenteel:
2600 Berlina, Berlina 2000, Alfa 6 carb automatico, Alfa 6 Inizione