Het casco heb ik gekocht in 2011 van iemand die was begonnen aan een complete restauratie maar nooit afgemaakt, inclusief alle originele onderdelen en een totaal nieuwe gereviseerde motor. Waar noodzakelijk was al het plaatwerk vernieuwd tot op de bodem bij de bestuurder na.
Auto is in 1972 origineel in Nederland ingevoerd, ik ben in het bezit van het originele kentekenbewijs. Toen ik het casco kocht was de kleur zilvergrijs, dit heb ik weer in originele staat Biancospino teruggebracht die op het kentekenbewijs stond. Overigens een kleur die mij zeer aanspreekt om verschillende redenen; ten eerste omdat het origineel en mooi is, ten tweede omdat ik in 1979 mijn race licentie haalde in een GTV met dezelfde kleur (behalve de gele linkerdeur, de originele was al weggeroest...).
Tijdens de opbouw, die 6 maanden duurde, is, buiten de motor die al nieuw was, alles gereviseerd, zoals het totale remsysteem, koelsysteem, ophanging, differentieel, versnellingsbak, brandstofsysteem inclusief een nieuwe brandstoftank.
Wat betreft het cosmetische gedeelte hebben we zoveel mogelijk de originele onderdelen gebruikt, ondanks wat krasjes of craquelé hier en daar. De stoelen die ik erbij kreeg waren in zeer behoorlijke staat (misschien al vernieuwd), het dashboard is origineel met wat barstjes maar die heb ik maar niet vervangen. Als je te veel nieuwe onderdelen in de Alfa doet haal je de ziel uit de auto (dit geheel op persoonlijke titel gezegd overigens....). Alleen heb ik de vloerbedekking vernieuwd, die was compleet vergaan. Overigens zoek ik nog een passende radio (zie het gat in het dashboard).
De Alfa staat altijd binnen gestald, verder gebruik ik de auto vanaf de lente vrijwel dagelijks als het weer mee zit. Hij rijdt perfect, heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heerlijk die Alfa sound met de Dellorto's in volle klank en trekkracht vanaf 1500 tot 5000 toeren.