do sep 19, 2013 13:09
Als je een auto probleemloos wil verlagen met alleen veren kun je m.i. het beste op zoek naar lineaire veren.. die rijden dan wel weer erg sportief, of stug, maar geen enkel probleem met doorslaan op drempels e.d. Vaak hebben originele veren, en ook veel verlagingsveren, een progressief karakter, wat wil zeggen dat ze rond de ''ruststand'' erg soepel zijn om het rijcomfort te verbeteren, en worden stugger naarmate de auto verder inveert, echter levert dit in mijn beleving vaak een ''wollige'' wegligging op waarbij de auto moeite heeft met drempels doordat de auto als gevolg van inertie dóórslaat, zeker als deze iets te hard genomen worden. Ik heb onder mijn eigen 33 veren van Autotechnics, geleverd door de webshop van Promaxx, deze zijn lineair en ik ben er erg over te spreken. Ik woon zelf in de polder en rijd dus veel ''golvende'' buitenwegen waar her en der op kruisingen een verkeersdrempel is aangebracht, maar ik heb hier geen enkel probleem mee terwijl ik 3cm verlaagd rijd met origineel 13'' staal en 165-70-13 bandjes(dus de kleinste voorgeschreven diameter/afrolomtrek, waardoor de auto dus op z'n laagst staat). Anyway, suc6 ermee!
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')
Life is too short to drive boring cars