Wat ik gedaan heb:
Alabastine afbijt gebruikt voor het verwijderen van de laklaag.
op 3.5 bar de velg schoon gemaakt middels glasparelen, daarna op 1.2 bar alles nog een keer gedaan.
met de hand en korrel 320 de grote oneffenheden er uit geschuurd, daarna met korrel 400. toen korrel 400 en 800 en water gebruikt.
Volgende fase is korrel 1200 en 2000 en daarna de polijst pasta en borstels gebruikten.
Enige tijd geleden had ik links voor mijn zeer geliefde zender velg kapot gereden tegen een verkeersgeleider, wijze les was niet appen en rijden tegelijk.........
Na Viva Italia heb ik de velg naar Cultwheels in Sidderburen gebracht om deze weer recht te laten maken. Dit is erg geslaagd, helaas moest de halve velg warm gestookt worden. Ook met een paar cm warm stoken had ik de velg netjes moeten maken.
Intussen heb ik mn polijst machine sneller in elkaar moeten zetten om zo m'n zenders onder handen te kunnen nemen zonder zelf al te veel te moeten doen.....
Velg in de auto gedaan met een een paar klodders afbijt er op en naar de wasstraat, afbijt is er inmiddels lekker een min of 10 in getrokken kon ik deze afspuiten, heerlijk dat glimmende aluminium......alleen wordt dan meer duidelijk dat er wel wat uurtjes in zullen gaan zitten.
Velg inmiddels gestraald en de oneffenheden kwamen nu duidelijk naar voren.......aiaiai iets meer uurtjes werk er bij.
na het contact met de verkeersgeleider:
Na een branderbadje en richtwerk...
Na het afbijten:
dacht direct ff te gaan stralen maar toch maar niet.....beetje afbijt scheelt uren stralen, wat is die laklaag hard die er op zit....
Na ca 30 min stralen: De oneffenheden zijn ook duidelijk te zien.
Jammer maar helaas, heb a gezegd en zal nu bij z eindigen.....
van de week met korrel 400 een paar uurtjes wezen schuren.
kramp in de vingers maar wel een bevredigend resultaat......
Om de rand ook mooi te kunnen polijsten heb ik de aluminium boutjes et uit moeten halen, dopje 8 met ratel en heeeeeeeel voorzichtig draaien maakt ze los, ontkom er niet aan dat een enkele afbrak. eerst polijsten en daarna de boutjes aanpakken....
binnenste van de velgen wordt ook weer netjes zwart..
tot zover, resultaat laat ik uiteraard ook aan jullie zien......