Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

vr okt 25, 2013 23:46

Vanavond bij Bert(308) in de loods even staan kijken bij de F-car, Lancia en een setje remmen geruild voor geld:

Afbeelding

Dit moet wel iets meer vertraging geven dan de standaard 16v remmen die er nu op zitten.
Het wordt nog wel even uitzoeken welke velgen erover gaan passen.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

henk116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 941
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 18:07
Locatie: rouveen
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 00:37

fijne ankertjes :!:
dat maakt wel verschil zeg...
EX Alfetta/Gtv/116 registerleider

GIUSTA STRADA Alfa Romeo auto's, onderdelen en reparatie
0650934143

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 01:04

Van 239mm geventileerd naar 305mm geventileerd en geboord.
Van 1 zuiger met schuiflade naar 4 zuiger Brembo systeem.

Dat gaat wel een beetje anders worden qua remkracht.

B-)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Drongel33
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: za dec 10, 2005 15:48
Locatie: Terneuzen

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 08:57

Goede upgrade! Dat verschil ga je zeker merken! 8)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 10:36

Het staat al mega dik zo te zien, ben benieuwd naar het remresultaat.
Heb jij nog een grotere HRC geplaatst, Drongel?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Drongel33
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: za dec 10, 2005 15:48
Locatie: Terneuzen

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 11:49

Heb inderdaad een grotere HRC gemonteerd.
Ook heb ik de originele remdrukverdeler er onderuit gegooid en binnenin een verstelbare van Wilwood gemonteerd.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 20:37

Het proefpassen is begonnen. 15" wielen gaat hem niet meer worden, dus daar heb ik binnenkort het eea van over.
Gelukkig, had nog een nieuw setje Tecnomagnesio's, met dank aan Peter.

Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 23:12

Tsja, 305 remmen betekent minimaal 16" wielen... Rem wel erg lekker hoor, had ze ook een tijd op mijn 146 racer maar omdat ik met die juist terug gegaan ben naar 15" liggen ze nu in de schuur stof te verzamelen... Zijn het 166 klauwen ?

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 23:29

Klopt, van een 166 V6.

Je kunt er ook voor kiezen om Opel klauwen te monteren, of een setje van een 155.
Voordeel van de Brembo klauwen zijn het gewicht, stuk lichter dan de gietijzeren alternatieven.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 23:34

Je gaat nu op 16" rijden ? 17 zal wel erg krap worden op een 33. 1 nadeel van 16 racebanden. Weinig te vinden dus duur...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

za okt 26, 2013 23:43

17" zal ook wel passend te krijgen zijn, maar vooralsnog heb ik wel het eea aan banden in 16".
Meteen een goede reden om eens afscheid te gaan nemen van het eea aan 15" velgen :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo okt 27, 2013 00:26

Ruimt ook wel weer lekker op ja... :lol:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo okt 27, 2013 09:51

Er zijn mensen di met 15" rijden met dezelfde klauwen en (bijna) dezelfe maat schijven. O.a. Wijnand (wijn+kit)op zijn Alfetta.

Wellicht de adapters iets aanpassen zodat de klauwen iets verder naar het hart van de naaf komen en dan de schijven een paar mm kleiner draaien in diameter?

En dan nog het juiste setje wielen...

Met nog wat extra moeite kun je die 15"voor elkaar krijgen, daar ben ik van overtuigd.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo okt 27, 2013 10:56

Het blok is al te groot voor de schijf dus de schijf kleiner maken lijkt me niet zo handig...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6934
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Historisch racen: AR-33-QV (type 2)

zo okt 27, 2013 10:59

Zit me ook ineens af te vragen of zij ook wel echt de 166 klauw gebruiken en niet die oude GTA klauw die bij de schijf hoort... :oops:

Te grote blokken is makkelijk aan te passen, zou voor mij geen reden zijn om het niet te gebruiken in ieder geval.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Projecten”