Ben jij de Tim die ik destijds een RVS ring en bocht had aangeleverd om een downpipe te maken?Voor mijn 147 Cup Diesel had ik in Duitsland een aangepaste Roetfilter met 200 cpi (of heet het dpi of psi? standaard 400) laten maken wat 1/2 minder vakjes heeft, of 2x grotere gaatjes, hoe je het maar wilt bekijken ... verder geen demper, de Diesel maakt toch geen geluid. Daarnaast is er ook een speciale Race Kat voor de Diesels gemaakt maar kost wel aardig wat !! De waardes die je aangeeft haalden we met de 8V ook bijna maar vertrouwde de bak er niet op en dus terug geschroefd naar 225pk en 400nm. Heb je string verder niet gelezen maar voor de Race 6-Bak is het belangrijk dat je een oliekoeler er op zet waarbij de retour boven de 5 en 6 is geplaatst. Prachtig om met zo'n ding de keien uit de straat te trekken
In dat geval; netjes dat je nog 20+ pk extra uit de 8v JTD hebt weten te trekken!
Koppel is bij mij ook duidelijk begrensd om het dubbelmassa vliegwiel heel te houden. Bij 2000 rpm is het "standaard gechipped" zeg maar, en pas vanaf 3000 rpm gaat de kraan helemaal open.
De turbo komt zo snel op druk dat 500+ Nm tussen 2000-3000 rpm m.i. zeker mogelijk moet zijn, maar het moet natuurlijk wel heel blijven.
Aangezien ik de auto dagelijks gebruik en het vermogen doorgaans maar kort aanspreek (immers na een seconde of 25 volgas rij ik 200) zie ik geen noodzaak voor een bakkoeler. Op het circuit is dat natuurlijk een ander verhaal.
@giuliettaevo: 400 pk/ 800 Nm, dat moet heftig zijn! Maar spoelt dat ding ook een beetje op bij lage toeren?
Binnenkort ga ik maar eens langs bij Kronenburg autosport, die zitten dicht bij mij in de buurt en hebben dezelfde testbank als Rica (MAHA lps3000). Met een beetje geluk hebben ze daar een sterkere koeler staan zodat het vermogen daar beter eruit komt. Bovendien ben ik ook bezig met waterinjectie, dat zal de temperatuurproblemen op de testbank ongetwijfeld positief kunnen beinvloeden.
Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.