Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

ma jul 22, 2013 21:53

Toch maar even een setje achterste remklauwen geregeld om op te frissen de komende weken.
Via de Automaterialen-zaak kon ik een gereviseerde GTV/GTA klauwen bestellen à €210,- per stuk. :shock: (voor een klein 1-zuiger remklauwtje, LOL! :lol: ) Via Alfastrada €95,- p.s. met inruil van mijn oude klauwen.
Gelukkig via 916-forum nu wat geregeld, €25,- voor de set van 2. Binnenkort de boel dus even stralen, spuiten en reviseren. Zijn we weer voor een paar tientjes klaar. 8)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

do jul 25, 2013 19:15

Pakketje uit Duitsland is binnen. Komende week hopelijk die klauwen nog, kunnen we weer even aan de slag. Heb ik voor 55,- 2 gereviseerde achterklauwen. 8)

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

di aug 06, 2013 21:52

Over een kleine 2 weken op vakantie naar Italië met de GTV. Zodoende het afgelopen jaar enkele ingrijpende klussen gedaan, zoals nieuwe remschijven/blokken, koppeling, distributie en schokbrekers/veren.
Op dit moment ben ik nog de puntjes op de i aan het zetten. Vanmiddag de airco een beurt laten geven, kon namelijk uit de rekeningen niet herleiden wanneer dat voor het laatst was gedaan. Ik heb de GTV nu bijna 2 jaar, dus dit leek me wel een goed moment om het te doen. Airco was nog voldoende koud, kwam ook volgens de monteur nog goed op druk maar moest toch 250gr vloeistof bij.

Afbeelding


Tevens vanavond nog even de spacers verwijderd. Sinds een half jaar reed ik met 15mm spacers op de achteras, dat maakt de kont m.i. echt helemaal af doordat hij zo wat breder en lager lijkt. Ik merkte alleen wel dat met die spacers er een soort van onbalans in de wielen zit. Je hoorde het afrolgeluid véél harder en door de onbalans was het geen constant "gezoem" maar iets wat snel een beetje zwabberend geluid gaf. tevens merkte ik dat de achterbanden sneller aan het afslijten waren. Dus heb ze er voor de vakantie nu onderuit gehaald en merkt echt direct verschil. Irritant geluid is weg en achteras reageert nu ook iets directer. Dan maar iets minder mooi zijn, maar nu wel van alle nadelen verlost. Na de vakantie gaan ze er dus ook niet meer op.

Komende week nog even een stukje van de uitlaat bijslijpen, die schuurt met een ophangpunt nu nét tegen de remdrukverdeler aan de achterzijde, waardoor je en irritant piepend geluid krijgt. Had er al wat af gehaald, maar nét te weinig dus. Ook de voorwielen nog even er af halen en kijken of alles goed vast zit, nadat ik 3 weken geleden de schokbrekers er onder uit heb gehaald. Als ik dat gedaan heb volgende week nog goed uitlijnen en dan zijn we denk ik wel klaar.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

wo aug 07, 2013 20:51

Vandaag overigens de uitlaat bijgewerkt, stukje van de ophangbeugel af geflext, zodat die niet meer tegen de remdrukverdeler aan schuurde. Teven voorwielen er af gehaald en alles ff goed nagelopen, gezien ik 3 weken geleden alles los had gehaald.


Dus op mijn lijstje staan nog: (ja het wordt al weer langer, haha. Vallen me weer wat dingen in)
- Volgende week even de boel laten uitlijnen bij een gespecialiseerd bedrijf
- originele AR-radio met casettespeler eruit en fatsoenlijke radio er in (ligt al op de plank)
- vloermatten vast zetten met plastic dopjes/schroefjes, schijft nu steeds onder de pedalen in
- heb origineel reservewiel gescoord en kan die met beugel in kofferbak(je) monteren. Gelukkig toch ruimte zat achterin....ahum!
- auto nog eens goed wassen en uitzuigen
- passagiersstoel verlagen, maar alleen als ik nog tijd over heb
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 545
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

wo aug 07, 2013 21:25

Ha Rik,

Zorg wel dat je uitgerust op vakantie gaat!!

:lol: :lol: :lol:

Gr.
Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

ma aug 12, 2013 16:27

Weer wat van het lijstje af kunnen strepen:
Vanochtend de boel laten balanceren en uitlijnen. Achterbanden begonnen toch al een beetje te cuppen aan de binnezijde, maar dat is helaas inherent aan die aparte achteras die er op zit.
Wel op de juiste manier laten doen, niet zo'n houtje-touwtje-toko, maar op een degelijkse installatie met lasergebeuren enzo.
Ook de originele AR-radio vervangen door een fatsoenlijke Sony (vanwege meer mogelijkheden en verkeersinfo enzo)
Vloermatten vast zetten met plastic dopjes/schroefjes, overigens geen makkie om die dingen te bevestingen.

En dan nog een origineel reservewiel geregeld engemonteerd. GTV is dus origineel zonder reservewiel geleverd, maar met zo'n lullig compressortje, al hebben ze er wel over nagedacht bij de ontwerpafdeling. Achter de bekleding dit tegen de achterwant een bevestigingspunt waar je het reservewiel m.b.v. een beugeltje kunt vast zetten.


Plek zat verder in de kofferbak: :lol:
Afbeelding


Als laatste echter klus wil ik nog even een rammeltje oplossen. Heb hier al enkele weken/maanden last van maar kon de oorzaak steeds niet vinden. :x Nu blijkt dat er bij de behuizing van de ventilator aan de onderzijde een schroefje is los getrild, waardoor die wat piept/rammelt. Kan denk ik niet veel kwaad, maar wel érg irritant. Van de week nog even kijken of ik tijd heb om er naar te kijken, want je komt er héél lastig bij. En heb geen tijd meer om de radiateur (en dus ook voorbumper!) te demonteren... :?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

zo sep 01, 2013 22:04

2 Weekjes Italië zitten er op en de GTV heeft 't werkelijk fantastisch gedaan. In totaal 2500km gereden, verbruik op de snelweg 1:10,5-11 (met flink wat heuvels en 130-160 km/u). Geen druppeltje olie verbruikt, heb alleen na 1000km preventief de olie tot aan MAX bijgevuld (kwart litertje) voordat ik de bergen in ging. Maar bij thuiskomst (>1500km verder) stond hij nog steeds op max.
Uiteindelijk gekozen om via Luik - Trier - Saarbrücken- Mulhouse - Basel te rijden, wat een perfecte keuze was. Echt geen fl*kker op de weg, totaal lege snelweg en goed door kunnen rijden.(op de terugweg idem) In Frankrijk lekker met 130-140 kunnen tuffen, in Duitsland een stukje harder kunnen blazen. Ook een leuke route om rond te kijken, Eerst de ardennen, dan de Eiffel, daarna de Moezel.

Verder ontzettend veel gave wegen gereden, op de 2e dag gestart aan de Walensee waar we overnacht hadden. Vanuit daar klein stukje snelweg naar Chur en daarna volledig binnendoor gereden, vervolgens via de San Bernardinopas en daarna slingerende provinciale weg naar het Lago Maggiore.
Ik ben hier in 't Zuiden natuurlijk wel wat gewend van slingerweggetjes, maar dit was mijn eerste keer dat ik een Alpenpas over ging. Wat een gave ervaring!

Op de top van de San Bernardinopas (2200m hoogte)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Onze Agriturismo bij het Lago Maggiore zat op 770 meter hoogte, hier kwam je alleen door een rit van 15min me alleen maar haarspeldbochten en doordraaiers over een bergweg. Érg leuk om te doen, maar je kon dus niet even te voet naar het meer. Op somige stukken was het zó smal dat 2 auto's er niet naast elkaar langs pasten, zeker omdat het soms behoorlijk steil was.
Later dit week richting Milaan de volledige kustweg langs het meer gereden, leuk uitzicht maar op een gegeven moment heb je 't ook wel gezien. Wel even langs Arese (waar de Giulia als 1e en GTV als laatste auto geassembleerd zijn) gereden om de cirkel rond te maken voor de auto. Weinig te zien daar, maar gewoon leuk omdat 't kan...

Vervolgens nog in een klein dorpje tussen de wijngaarden in Cuneo geweest (met wederom veel beklimmingen en slingerwegen om bij de Agriturismo te komen), daarna nog paar dagen Turijn en vanuit daar weer een leuke route naar het Meer van Genève genomen. Eerst een stukje autobaan via de Val d'Aosta, echt een schitterende autoweg tussen de bergen door! Vervolgens niet door de Mt. Blanc-tunnel gegaan, maar over de Mt. Grand Saint Bernard gereden. Een klim naar 2500m hoogte, waarna je in Zwitserland uit komt.

Voor de poort van Arese
Afbeelding

Snelweg bij Aosta
Afbeelding

Over de Grand St. Bernard
Afbeelding
Afbeelding

Onder de streep heeft de GTV het dus perfect gedaan, geen krimp gegeven na toch wel een behoorlijk aantal slingerwegen en beklimmingen. Ook het benzineverbruik was ik wel blij mee, normaal kreeg ik 'm niet beter dan 1:9,5, maar na het uitlijnen/balanceren, verwijderen spacers en vervangen veerpoten is het flink verbeterd!
Al met al heeft hij me dus positief verrast en het vertrouwen in de auto is nu wel weer teruggekeerd. :-)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

do dec 05, 2013 15:33

Had van de week een koelvloeistoflekkage, niveau was wat gedaald en lag een pasje koelvloeistof onder de auto. Expansievat was helemaal uitgedroogd en zaten scheurtjes in.
Bij Tuynder dus maar een fonkelnieuw OEM-exemplaar geregeld. Dat ziet er toch wel weet een stúk frisser uit!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 341
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

zo dec 15, 2013 14:46

Sinds de distributiewissel heb ik nog een piepje onder de motorkap, blijkt het ophangrubber van de motor te zijn. (linksboven als je voor de auto staat)
Nieuw OEM-rubber...€89,-, powerflex setje 30,- waarvan men zegt dat levensduur ook nog veel beter is.
OEM of niet, dan ga ik toch maar voor de powerflex.

Kon kiezen voor Sport of Race, maar die laatste lijkt me niet zo verstandig. :lol:
Ben benieuwd of het een succes is...de vraag is alleen of het door het bovenste rubber komt of dat één van de onderste motorsteunen aan het aftakelen is. Zijn geen dure of ingrijpende reparaties, maar voor die 30 piek probeer ik eerst wel of zo'n powerflexje bovenin al het gepiep weg haalt.

Afbeelding
Bij Biesheuvel? Volgens die site moet je 2 setjes bestellen?

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4810
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

di dec 17, 2013 10:19

Nee hoor, ik had aan 1 setje genoeg. Zit precies in wat je op de foto ziet, genoeg om beide bussen te voorzien van een nieuw rubber.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Projecten”