Dit project doe ik samen met mijn zoon.
De dag van aanschaf was 24-10-2014 en 25-10-2014 waarom twee datums omdat we er twee gekocht hebben en twee keer moesten rijden om op te halen in Koewacht (Zeeuws Vlaanderen) jawel bij F....
Een harde carrosserie en leeg en een in een slechte staat maar compleet dus donor.
Het zijn alle twee Alfa Romeo`s Giulia`s Nuova Super 1600 de een ivoor wit en de ander geel (nu zwart met vlamen) en deze heeft een 1600 blok er in liggen.
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-OSEOGKYZ-D.jpg)
Donor
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHKLWHQA-D.jpg)
Harde carrosserie in de Fertan
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJRTKSAX-D.jpg)
Harde carrosserie Fertan
Naar zeggen zit het 1600 blok vast maar aangezien we toch een 2.0 liter blok willen hebben is dit niet zo belangrijk.
Op 08-11-2014 een 2.0 alfetta blok on-gereviseerd (serie 116) gekocht in Utrecht.
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-3AC7KSGX-D.jpg)
Versnellingsbak habben we ook nog niet en is best wel belangrijk toch ! een gevonden bij van Lingen in Utrecht een 5 bak on gereviseerd.
Foto komt nog
Verder nog twee dellorto`s op de kop getikt en een nieuwe waterpomp serie 105.
Foto komt nog
Om toch eens te kijken hoe of wat de historie van deze auto’s waren heb ik dit opgevraagd bij Centro Documentazione,
Dear Mister Ruedisueli,
with reference to your request we are informing you as follows.
According to our documentation files, the chassis number AR 105.26.0027775 originally corresponds to an Alfa Romeo Giulia Nuova Super 1600, manufactured on the 4th October 1977 and sold on the 10th October 1977 to Alfa Romeo Holland.
The body colour is ivory, with Maremma wild boar tex interiors.
According to our documentation files, the chassis number AR 105.26.0027641 originally corresponds to an Alfa Romeo Giulia Nuova Super 1600, manufactured on the 28th September 1977 and sold on the 30th September 1977 to Alfa Romeo Benelux.
The body colour is piper yellow, with black tex interiors.
Yours, Sincerely,
Marco Fazio
Alfa Romeo Automobilismo Storico
Centro Direzionale
Viale Alfa Romeo
20020 Arese (MI) Italy
marco.fazio@alfaromeo.com
Dit is toch leuk om te weten en je weet gelijk hoe lang een auto in Nederland stond voordat deze was verkocht.
De Alfa met chassisnummer AR 105.26.0027775 begon zijn reis naar Nederland op 10-10-1977 en kwam pas op kenteken in Nederland op 28-03-1978 dat is ruim 5,5 manden !
Voor Alfa met chassisnummer AR 105.26.0027641 is dit niet goed te achterhalen omdat op kenteken staat bouwjaar 1978 en afgegeven 05-06-1979 waarschijnlijk ingevoerd uit buitenland.
Zaterdag 13 december
Ik heb een sper achteras op de kop weten te tikken van een spider 2.0 1988
Het betreft een achteras met witte stip dus een 10/43 verhouding; 10/43 houdt in: er gaan 43 omwenteling IN en aan de aandrijfassen komen er 10 uit.
Foto komt nog
Ok tot zover ik probeer dit up to date te houden